Flytta för skänkeln

Sv: Flytta för skänkeln

Jag har en extremt känslig häst :). I skänkelvikning försöker jag sitta mitt över hästen och bara flytta för skänkeln. Det ska inte vara svårare än så. Renodlade logiska hjälper som gör det lätt för hästen att förstå och göra rätt.

Hästen måste vara lydig för skänkeln och skänkelvikning är en bra rörelse för att träna detta, tycker jag.

Det verkar som om du tror att man nöter och bankar om man använder skänkeln, eller har jag missuppfattat dig?
 
Sv: Flytta för skänkeln

Håller med dig! Även är det så att hästen ska kliva över i skänkelvikningen och använder man bara sitsen brukar det inte bli så mkt skänkelvikning utan bara att hästen flyttar sig åt sidan.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: Freazer
·
Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
1 394
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
887
Senast: Gunnar
·
Träning Jag och min syster har en foderhäst, varmblodig travare, som vägrar gå i högervarv i longeringen. Ridning i höger varv är inget problem...
Svar
10
· Visningar
1 656

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp