Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag ska försöka förklara situationen kort: Blev för 2 år sedan med häst (har tidigare hållit på med hästar hela livet, ridskola...
2
Svar
29
· Visningar
5 926
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Vad har ni för sort? Märke? Endast skritt, backe eller även trav? Vad kostade det? Hur ofta använder ni det? Hur länge låter ni hästen...
Svar
2
· Visningar
1 122
Senast: Hopp
·
Ridning Jag har ett ticks som gör att jag öppnar upp händerna och då tappar jag tyglarna vid minsta motstånd (om hästen letar sig neråt eller...
Svar
13
· Visningar
4 279
Senast: Sar
·
Ridning Jag har precis blivit medryttare på en 25-årig ridtravare och behöver kort och gott tips på hur jag, bland annat, jobbar upp hans...
Svar
3
· Visningar
1 338
Senast: Eliseeh
·
A
Ridning Min medryttarhäst har jag ridit i ett par månader. Jag rider honom mest i skogen då det endast finns en paddock att låna ett par km bort...
Svar
14
· Visningar
2 174
Senast: axel
·
Träning Hej alla hästnördar :D Jag såg en annons om en tjej som behövde hjälp med sin ena häst (en 6 årig tinker) jag kontaktade henne och jag...
Svar
2
· Visningar
1 242
Senast: Gimlan
·
Hästhantering Jag har lite problem med min 4-åring och hoppas att jag kan få lite bra råd och tips här :) Problemet är att han stökar runt en del i...
Svar
18
· Visningar
2 040
Senast: Buck
·
Hästhantering Har en häst som blir mycket irriterad när man knäpper täcket. Att lägga på det är inge problem. Idag högg hon mig ganska kraftigt i...
Svar
14
· Visningar
2 178
Senast: Buck
·
Ridning Har någon lyckas lära sin travare galoppera väldigt sakta som skolgalopp?
Svar
15
· Visningar
2 123
Senast: Bri
·
Hästhantering Jag har den finaste 3 åringen på jorden :love: Har haft honom i två veckor nu. När jag provred så kunde den förra ägaren lämna honom i...
2
Svar
20
· Visningar
2 987
Senast: Mim
·
  • Låst
Träning Är inne på att skaffa en shettis till min son och har hittat en som är lovande men som endast är skogsmulleriden av ett barn och inte...
Svar
7
· Visningar
7 317
Hästhantering Hästen har en otrolig förmåga att använda dricksautomaten som toa... Har vattenhink för att han inte ska bli helt utan vatten när de...
Svar
14
· Visningar
1 916
Senast: Korven
·
Ridning Hur ser eran ridning ut, rider ni mest på bana eller i skogen? Hur långt är ett ridpass?
2
Svar
34
· Visningar
3 980
Senast: Linnea_
·
Hästhantering Hej! :) Min häst överanstränger sitt ena ben lite för tillfället och det är bäst att jag inte rider tills en veterinär kollat henne. Hon...
Svar
2
· Visningar
1 137
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Nu har jag bestämt mig för att jag ska lära mig rida! Så nu har jag skaffat mig häst och allt är ordnat. Men har lite problem med henne...
Svar
7
· Visningar
1 548
Senast: Jojo
·
Hästhantering Har ett 15-årigt halvblodssto som i somras fick sitt första föl. Har varit extremt mammig och vaktig mot andra hästar hela tiden men går...
Svar
6
· Visningar
2 214
Senast: limona
·
Ridning Min komps har en egen häst och hon kom med förslaget att jag skulle hyra en sommarhäst så att vi kunde rida tillsammans en vecka på...
Svar
1
· Visningar
940
Hästhantering Hej. Jag är ny här på forumet och har läst massor men inte direkt hittat det jag söker. Har hållt på med hästar i stort sett hela livet...
Svar
10
· Visningar
1 785
Senast: amjad
·
Hästhantering Herre jävlar detta var nog något av det sjukaste jag sett....det tar ju aldrig slut. :eek: http://www.youtube.com/watch?v=03YcT74h5Mg...
2
Svar
23
· Visningar
4 267
Senast: moiran
·
Hästhantering Min häst har en enorm sadeltvång. Han har jättesvårt att acceptera en tömkörningsgjord,sadel går i dag bra,men antar att det är den...
2
Svar
20
· Visningar
6 015
Senast: Targa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈