Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Min hyresvärd har gett mig tillåtelse att sätta igång hennes varmblodsvalack som har blivit gående i säkert 4-5 år. Frågan är bara hur...
Svar
2
· Visningar
910
Senast: NotlikeI
·
Träning Hej! Anser ni att en 2,5-åring måste ha vintervila? Jag tänker inte rida in min häst det här året utan vi arbetar med tömkörning i...
Svar
15
· Visningar
1 890
Hästhantering :cautious:Har en foderhäst på 11år som är hur cool och mysig som helst. Vi har känt varann i två månader snart. Hon är lätt att...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: Tussinussen
·
  • Låst
Ridning Hej, jag är ny på detta forumet och har en fråga. Jag är 175 cm lång och väger kring 68 kg, hur stor häst bör jag ha i förhållande till...
Svar
2
· Visningar
1 045
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Jag läste nyss om en häst som hade haft grimma på i hagen och kliat sig på örat med bakhoven. Hästen fastnade med skon i grimman, föll...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
14 343
Senast: CK
·
Hästhantering Hej! Jag och min pojkvän har nyligen köpt en liten hästgård. Vi planerar att bygga om det nuvarande garaget till stall. Det är mycket...
Svar
9
· Visningar
2 039
Senast: warg
·
Hästhantering Har en valack på 8 år som är väldigt arg, vissa dagar "bara" lite småsur medan han andra dagar försöker attackera folk. Han har varit så...
Svar
14
· Visningar
3 302
Senast: Nathaniel
·
Ridning Imorgon ska jag iväg till ett stall där den perfekta medryttarhästen eventuellt finns! Det är en kolsvart valack på 20 år, 155 i manken...
Svar
8
· Visningar
4 470
Senast: Tildewn
·
Träning Hej. Har en äldre herre som jag köpt och nu håller på att sätta igång. Han är mycket känslig i mun och för hjälperna. Vill ha tips och...
Svar
8
· Visningar
3 588
Senast: Totola
·
Träning Jag red min 3 åring på lektion igår. Alldeles på slutet när vi travade av så blev hon tyngre och tyngre i handen och jag gjorde...
2
Svar
31
· Visningar
3 271
Senast: Sar
·
Hästhantering Jag har lite problem med mina två medryttarhästar, båda är f.d travare och det märks tydligt på skogsturerna. Vi har ingen ridbana, så...
Svar
5
· Visningar
1 641
Senast: Rouise
·
Ridning Hej. Jag är ny här (och använda google översättare!;)) Jag har varit och tittat här och alltid få upp motivationen!:) Jag har eget...
Svar
6
· Visningar
5 274
Senast: Sundbro
·
Hästhantering Kommer troligtvis bli gårdsköp här, men med på köpet följer deras stackars häst:o Har fasiken hanterar man smartast det här, då han...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
12 501
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Jag och en vän tog hem två ponnyer några veckor i somras av flera olika anledninga. Ponnyn som min kompis red var en maxad d-ponny, sex...
Svar
1
· Visningar
2 543
Träning Min granne har sin häst hos mej och igår när vi red var hon vid ett tillfälle tvungen att rygga, hon lutade sej framåt och drog i båda...
2 3
Svar
52
· Visningar
16 506
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Hej! Ska eventuellt starta ett inackorderingsstall och undrar vad som är rimliga tider att fodra tidigast/senast, ha ut- och insläpp...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 055
Senast: ponilover
·
Ridning Idag när jag longerade min häst så såg han fin ut i vänster varv men i höger varv så ser han snedvriden ut i baken , alltså snedvriden...
Svar
4
· Visningar
1 549
Senast: kvandi
·
Träning Hur resonerar ni kring att rida ut själva på unga hästar? Jag har en häst född -10, som är tre och ett halvt år gammal nu. Hon blev...
2
Svar
36
· Visningar
8 543
Senast: Bowman
·
Hästhantering Minishettisen, som förövrigt är världens trevligaste att hantera; lätt att fånga i hagen, lättlastad, lättskodd, trevlig att köra för...
Svar
3
· Visningar
1 125
Senast: Seabaz
·
Träning Vet inte om denna kanske borde ligga på ridning istället? Men chansar på här, annars får den flyttas. Jag undrar vilka hemska...
2
Svar
31
· Visningar
3 313

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka