Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Alltså känner mig som värsta klåpare men har ett problem som tyvärr blivit värre, och jag blir bara mer osäker och det blir en ond...
Svar
11
· Visningar
3 540
Träning hästen jag köpt är sned. jag tror det beror på ett brott på hovbenet som föl, men är inte säker. har ni tips hur man kan mjuka upp henne?
Svar
5
· Visningar
1 272
Senast: videnlis
·
Ridning Hej. Hoppas på att få några kloka tips av er här inne. Det är såhär jag har ridit sedan barnsben ägt en unghäst och främst ridit...
Svar
7
· Visningar
6 765
Senast: Dandylinn
·
Ridning Hej! :) Nu är det så att ända sen jag började rida har jag alltid haft problem med att hålla stigbyglarna på plats! Det är inte så att...
Svar
9
· Visningar
3 360
Hästhantering Vi satt häromdagen och diskuterade vad man kan göra för att slippa snöstyltor på skodda hästar och sulor vill vi inte ha! Då kom...
2
Svar
29
· Visningar
8 846
Senast: annan1
·
Hästhantering Köpte en ny ponny i somras, hade väl lite problem, huvudskygg, bakskygg, benskygg mm. Men som stora dottern sa, med alla dessa problem...
Svar
4
· Visningar
1 552
Senast: Zamira
·
Ridning Hej allihop! Jag har under en period sökt efter en bästa vän att ha kul ihop med så väl från marken som genom träning och tävling i...
2
Svar
29
· Visningar
3 811
Senast: mackan
·
Hästhantering Jag har en lite fråga till er som kör helbom i hästtransporten! Måste man ta bort hela bommen? Eller går den att vika ut när man...
2
Svar
20
· Visningar
3 625
Senast: mackan
·
Ridning jag har längtat efter denna tiden i mitt liv så länge jag kan minnas. att tjäna tillräckligt mycket för att kunna köpa min alldeles egna...
2
Svar
35
· Visningar
6 115
Senast: Lobelia
·
E
Träning Har en ponny som går in i transporten, men nästan alltid backar ut direkt hon kommit in. Så är det i alla fall om hon går in själv, går...
2
Svar
35
· Visningar
3 990
Senast: Liten
·
Hästhantering Har tre valacker, alla har (även tillsammans) gått med ston förr utan problem. I söndags tog jag hem min nya märr och släppte ihop dem...
2
Svar
32
· Visningar
5 755
Senast: Grazing
·
Ridning Ja, som rubriken säger - hjälp mig att kunna rida lätt igen! :) Känner mig så fruktansvärt svag och stel i höfterna, orkar inte...
Svar
7
· Visningar
2 010
Senast: avur
·
Träning Jag hjälper en tjej med hennes 4-åriga ung ponny. Han är oftast gudomligt snäll & lätt att hantera, men han har på sista tiden börjat...
Svar
9
· Visningar
1 582
Senast: Monifa
·
Ridning Ja på mig alltså, inte hästen :p Har ett problem jag inte riktigt får bukt med. Förutom att jag ska till naprapaten om 3 veckor för att...
Svar
11
· Visningar
3 998
Träning Vad menas med det egentligen?? Jag syftar på dressyren, och jag antar att det har att göra med tex bredare/smalare bäcken eller...
Svar
12
· Visningar
2 409
Senast: fejko
·
Ridning Är nybörjare på bukefalos och mer eller mindre på ridning med. Har en dotter 4 år som vill börja rida. Är det för tidigt? Hur kan man gå...
Svar
8
· Visningar
8 457
Träning Hej! Hur ramar man in hästen mellan tygel och skänkel? Några fler tips till en häst som vägrar ganska ofta på hinder? :)
Svar
1
· Visningar
4 979
Senast: Cha9
·
Träning Som rubriken låter hur många ridvägar/stigar har du att välja på vid ditt stall? Där jag står uppstallad så har jag ca 5 ridvägar att...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 614
Senast: Dialhard
·
Hästhantering Har en 6 åring som går bra att köra men som blir otålig och vill ut när vi stannar. Åker B-kortsbuss ensam, står längst in, har...
Svar
11
· Visningar
1 669
Senast: Fibusen
·
Träning Hej! Jag har tagit mig an ett projekt. Rida in en unghäst som är 6 år. Jag har nu lärt honom att hoppa upp till 50 cm utan problem och...
Svar
6
· Visningar
1 692
Senast: Piraja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka