Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Är det nån annan (än jag) som tyvärr blivit skadad ordentligt, Vad är det för skada, störs du över den fortfarande, är du rädd för...
Svar
17
· Visningar
3 548
Senast: segersten
·
Ridning Nu vill jag höra allas åsikter! Vad tycker ni om att rida med säkerhetsväst? Tycker ni det behövs? Vid vilka tillfällen tycker ni man...
2
Svar
29
· Visningar
6 482
Senast: Liten
·
Hästhantering Hejsan, jag skulle bli oerhört tacksam om så många som möjligt svarar på denhär frågan Jag ska börja nian nu och ska förhoppningsvis...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 270
Senast: Miedo
·
Träning Hoppas jag lagt rätt Hjälp en ovetande ryttare! I morgon ska vi på kval. Och jag undrar för er som ridit iår. Läses "programmet" upp...
Svar
16
· Visningar
1 487
Senast: Anyo
·
Hästhantering Hej! Jag har 25-årig valack. Världens snällaste och underbaraste man kan tänka sig. Men Jag har ett problem med honom, och det är att...
Svar
7
· Visningar
1 972
Ridning Hej! vi håller på att göra en enklare padock :) Vi har grävt upp en plan på en lägda ( 20X40 meter) eller ja inte grävt men fixat med...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: Fjordhast
·
Hästhantering Mitt 4 åriga unghäst sto är jätte rädd för skottljud från vapen, har någon tips på hur man kan träna bort rädslan? En granne till mig...
Svar
2
· Visningar
1 080
Senast: Novalisa
·
Ridning Jag är inbjuden till att delta i en jakt på Irland men de lämnar liten eller ingen information tyvärr. Inbjudan fick jag via en...
2
Svar
20
· Visningar
3 444
Ridning Jag rider en häst som är väldigt seg i starten. Tex vid uteritt, när vi ska rida från stallet till skogen (på en asfalterad, ganska lång...
Svar
2
· Visningar
1 054
Träning Hej. Jag skulle behöva lite bra övningar för att aktivera bakbenen. Hästen jobbar inte med bakbenen så jag vill ha lite övningar där hon...
Svar
13
· Visningar
11 366
Senast: Itzyditzy
·
Träning Jag håller på att köpa unghäst och är sugen på att skicka iväg den på utbildning i kanske ett par månader före den fyller 3 år. Dock...
Svar
14
· Visningar
2 927
Hästhantering Vår Roosa vägrar ibland att bli fångad i hagen. Ibland går det riktigt bra att fånga henne, men ibland är det totalt hopplöst. Vi...
Svar
13
· Visningar
1 656
Senast: ancan
·
Ridning Hej. Tänkte bara höra om det är någon som vet hur man gör för att fatta och byta galopp på en galoppör? Skänklar funkar inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 860
Senast: Bowman
·
Ridning Hur skaffar man tävlingslicens till en häst, och vad krävs för att man ska kunna göra det? :)
Svar
1
· Visningar
598
Senast: Tingeling
·
Hästhantering Vet inte om denna tråd ligger rätt nu, men i så fall får den väl flyttas på helt enkelt! :p Läste i tråden om grimma i hagen...
2
Svar
23
· Visningar
2 917
Senast: Masse
·
Ridning Hej hej! Jag är 160 lång och väger ca 55 kg. Jag funderar på att ta hem en foderhäst och har nu hittat några ponnys som verkar...
Svar
6
· Visningar
1 633
Senast: Linnea_
·
Ridning Jag bestämde mig för att börja rida på ridskola igen, något jag inte gjort sen jag var 11 år och fick min första egna ponny(efter det...
2
Svar
21
· Visningar
3 877
Hästhantering Min häst är 13 år gammal och är världens snällaste häst... när hon inte är ensam. Jag köpte henne för några månader sedan och visste...
Svar
12
· Visningar
5 664
Senast: tuaphua
·
Träning Jag behöver verkligen öva på att trampa ner hälarna, hamnar gärna på tå i stigbyglarna. Och att ta upp min hand. Jag fastnar gärna nere...
Svar
7
· Visningar
1 573
Senast: Karro333
·
Träning Bakgrund; Har en 9årig valack som jag både hoppar och rider dressyr med, han är i dagsläget utbildad till ca. L:B/L:B nivå.. Han är en...
2
Svar
20
· Visningar
3 504
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar