Ridgrupper för vuxna

Sv: Ridgrupper för vuxna

Jag undrar jag... De muskler som aktiveras vid ridning är ju svåra att få igång annars och att bara rida en gång i veckan lär inte vara nog för att få någon större styrka i dom...
Skulle gärna ridit ett par gånger utöver lektionen bara för att hålla igång musklerna och få mer "häst-tid" men vet inte hur jag ska få ihop det med resten av livet. Plugg, hund, hem, vänner, extrajobb och övningskörning ska ju också hinnas med... Och pengarna ska räcka till sparande till en framtida egen häst :love:

Jag tänkte börja hänga lite i Ridskoleryttar-tråden :)

Sv: Ridgrupper för vuxna

Förvisso, jag red bara en gång i veckan när jag började också men efter några gånger så är musklerna redan igång, sen är det en annan femma att man råkar hitta en "oj hade jag en muskel där" också. ;)

Ja, jag kan tänka mig att det är svårt att hitta tid, själv vet jag inte hur jag har tid ibland. Vi har för lite tid helt enkelt.

Kul då kanske vi ses där också. :D

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 106
Senast: cewe
·
Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
701
Senast: Squie
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 741
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 335
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V