Ridgrupper för vuxna

Sv: Ridgrupper för vuxna

Jag undrar jag... De muskler som aktiveras vid ridning är ju svåra att få igång annars och att bara rida en gång i veckan lär inte vara nog för att få någon större styrka i dom...
Skulle gärna ridit ett par gånger utöver lektionen bara för att hålla igång musklerna och få mer "häst-tid" men vet inte hur jag ska få ihop det med resten av livet. Plugg, hund, hem, vänner, extrajobb och övningskörning ska ju också hinnas med... Och pengarna ska räcka till sparande till en framtida egen häst :love:

Jag tänkte börja hänga lite i Ridskoleryttar-tråden :)
 
Sv: Ridgrupper för vuxna

Förvisso, jag red bara en gång i veckan när jag började också men efter några gånger så är musklerna redan igång, sen är det en annan femma att man råkar hitta en "oj hade jag en muskel där" också. ;)

Ja, jag kan tänka mig att det är svårt att hitta tid, själv vet jag inte hur jag har tid ibland. Vi har för lite tid helt enkelt.

Kul då kanske vi ses där också. :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har inte ridit på 25 år men min barndom och ungdomstid präglades av hästar. Jag fick min första ponny som femåring, tävlade FEI...
Svar
9
· Visningar
1 049
Senast: Emro
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 385
Senast: Roxy
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Konsten att välja ett bra hundnamn
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp