Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning När jag rider faller hästen inåt på t.ex volten i hö varv. Var ligger felet hos ryttaren? Detta problem hade jag för ca 1 årsen, men nu...
Svar
2
· Visningar
1 445
Senast: clubman
·
Ridning Hej! Jag har ett problem! Jag har nu ägt mitt D-ponnysto i 1,5 år, hon är underbar och hon älskar mig osv MEN hon blir väldigt lätt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 222
Hästhantering Tror jag behöver lite tips. Jag sköter om en minishettis, det är mest bara jag som gör saker med honom annars går han bara som...
2
Svar
28
· Visningar
3 273
Senast: toughcookie
·
Träning Hej! Jag har en 6 årig varmblods valack som är världens snällaste och har aldrig haft tendens att bocka eller stegra eller busa alls...
Svar
7
· Visningar
1 209
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Han har jättesvårt för att stå still. Han kan stå still i några sekunder men sen måste han gå. Och det är varje gång! Och när jag är ute...
Svar
2
· Visningar
972
Träning Hej ! Jag ska så fort min pålle är på fötterna efter bölden igen börja rida in honom. Han är 3 nu , men lite ouppfostrad ( gör lite som...
Svar
7
· Visningar
1 614
Senast: Nathalie
·
Träning Hej! Har en treåring nu som har haft vila i snart tre månader efter treårstestet. Ska börja sätta igång honom om ca två veckor igen men...
2
Svar
23
· Visningar
4 987
Senast: Malacki
·
Ridning Här kommer en kanske udda fråga men vi är ev i startgroparna för att skaffa en ponny i familjen så många tankar snurrar. Så frågan är...
2
Svar
37
· Visningar
4 392
Senast: Lala
·
Ridning Hej, jag har en häst som är riktigt klumpig av sig. Han snubblar över små rötter, bommar och allt som inte är helt plant. Skulle behöva...
Svar
4
· Visningar
1 385
Senast: Praefatio
·
Hästhantering Någon som använder betesbegränsare på sin häst även under vintern och kanske i kombination med nätat foder? Tänkt stora maskor på nätet...
2
Svar
39
· Visningar
4 038
Senast: Centaur
·
Ridning halloj ! Har en 3 årig travare, Som inkörd och tränad för tidigt ( såg vetrinär) han tyckte att växten nog hade rubbats. Men enlig...
Svar
2
· Visningar
829
Ridning Kan någon förklara för mig exakt vad akademisk ridkonst egentligen är? Vad är skillnaderna och likheter mellan det akademiska och den...
Svar
3
· Visningar
1 878
Senast: Immer
·
Hästhantering Hej, nu håller jag verkligen på att bli galen på min ponny! Jag kan inte rida ut själv på honom, han gnäggar, trippar omkring, spänd...
2
Svar
20
· Visningar
10 425
Hästhantering Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden, men mod. får gärna flytta den om den ligger fel:) Jag behöver tips och råd om hur...
Svar
6
· Visningar
1 716
Senast: nypet
·
Ridning Hej! Jag är medryttare på en pensionerad travare som nu endast går som sällskap till en annan travare. Stoet är 11 år och har nu under...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Linnea_
·
Hästhantering Ska köra hem min nya häst! Dyrbar last! Är så velig! Ska jag ta mitt nya stora Umesläp, en B60 eller åker hästen bättre i en B...
Svar
14
· Visningar
2 616
Senast: akleja
·
Ridning Jag går i hästköpartankar och har funderat länge och väl på vad jag egentligen vill ha för häst. Jag hade först tänkt spara ett tag till...
2
Svar
35
· Visningar
8 348
Senast: Saqubeck
·
Träning Hej alla! Jag är 37 år och ska äntligen förverkliga en gammal dröm om hästar (typ 30 år :p). Har inte haft möjlighet tidigare av olika...
Svar
10
· Visningar
4 689
Ridning Vad tycker ni, är ridning bra träning? Jag skulle inte säga att man går ner i vikt. Men att man bygger muskler är givet. Iallafall rumpa...
Svar
15
· Visningar
7 287
Senast: Yrja
·
Ridning Hoppas tråden är rätt!? Nu har de där :rage: flugorna kommit. de ska in i näsan, munnen och öronen. cirkulerar kring ens huvud OCH...
2
Svar
20
· Visningar
3 597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp