Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Min kompis ska skiljas och igår försökte vi lasta hennes ena häst hela dagen, locka, linor, skrämmas, osv..inget av våra gamla knep bet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 714
Senast: Skogstroll
·
Träning Problemet i sig är att ponnyn är ganska grön i ridningen, så jag förstår att den är ganska rädd och osäker just därför. Problemet är...
Svar
10
· Visningar
1 560
Senast: MattiZ
·
Ridning Jag tänkte bara av rent intresse fråga er vid vilken ålder ni började rida och hur er ridkarriär har sett ut? Jag själv känner mig...
2
Svar
22
· Visningar
3 373
Senast: AVB
·
Ridning Hej! :) Jag har en ponny som jag tror är ganska trött på mig.. Hela året har vi sysslat med balans och inridning. I år vill jag...
Svar
2
· Visningar
677
Ridning OBS! Vet ej om jag placerade tråden rätt... Iallafall, min ponny är på sommarbete, på detta sommarbetet finns det inga...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: pinky
·
Hästhantering Jag har en 3årig shettis. Supertrevlig och väldigt lättlärd och gullig. Positiv men totalt utan "go". Han är lite för rund och jag har...
Svar
8
· Visningar
1 805
Senast: Annon
·
J
Hästhantering Föredrar ni att ha hästen i stall eller lösdrift? Vad är fördelarna och nackdelarna med stall eller lösdrift? Nu tänker jag mest på...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
18 001
Senast: lytesout95
·
Ridning Halloj, nu är det så att jag är lite sugen på att testa akademisk ridning men jag hittar inget ställe där man kan hitta tränare på. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 202
Senast: bigganl
·
Hästhantering Har en tvååring som jag tänkte sätta igång med till hösten. Undrar vad ni gör med tvååringar? Jag är sugen på att löshoppa med henne men...
Svar
12
· Visningar
1 689
Träning När man rider hästen i form ska man ju rida med skänklarna runt hästen, de ska vara nära hästen och rida fram hästen till handen så man...
2
Svar
27
· Visningar
6 974
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Jag har inte ridit på tre månader efter en avramling som gick illa och jag fick ligga på sjukhus med hjärnskakning och bruten handled...
Svar
8
· Visningar
1 888
Senast: smedsussie
·
Träning Har en häst som blir otroligt stark i galoppen. Idag skulle vi rida ut och jag hade planer på att trava i uppförsbacke. Det gick inte...
Svar
15
· Visningar
3 393
Träning När jag rider faller hästen inåt på t.ex volten i hö varv. Var ligger felet hos ryttaren? Detta problem hade jag för ca 1 årsen, men nu...
Svar
2
· Visningar
1 453
Senast: clubman
·
Ridning Hej! Jag har ett problem! Jag har nu ägt mitt D-ponnysto i 1,5 år, hon är underbar och hon älskar mig osv MEN hon blir väldigt lätt...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 234
Hästhantering Tror jag behöver lite tips. Jag sköter om en minishettis, det är mest bara jag som gör saker med honom annars går han bara som...
2
Svar
28
· Visningar
3 279
Senast: toughcookie
·
Träning Hej! Jag har en 6 årig varmblods valack som är världens snällaste och har aldrig haft tendens att bocka eller stegra eller busa alls...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Han har jättesvårt för att stå still. Han kan stå still i några sekunder men sen måste han gå. Och det är varje gång! Och när jag är ute...
Svar
2
· Visningar
973
Träning Hej ! Jag ska så fort min pålle är på fötterna efter bölden igen börja rida in honom. Han är 3 nu , men lite ouppfostrad ( gör lite som...
Svar
7
· Visningar
1 616
Senast: Nathalie
·
Träning Hej! Har en treåring nu som har haft vila i snart tre månader efter treårstestet. Ska börja sätta igång honom om ca två veckor igen men...
2
Svar
23
· Visningar
4 995
Senast: Malacki
·
Ridning Här kommer en kanske udda fråga men vi är ev i startgroparna för att skaffa en ponny i familjen så många tankar snurrar. Så frågan är...
2
Svar
37
· Visningar
4 395
Senast: Lala
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Rintränings- och utställningstråd