Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stämmer. Det verkar bara vara min häst hon har svårt med. Ridskolehsätarna rör ju knappt ryggarna när de travar och galopperar, så hon har väl blivit lite bortskämd där. Nu har inte min häst särskilt stora gångarter så det är ingen häst man måste kämpa med för att följa med i gångarterna, men hon rör ju sig mer än en klassisk ridskolehäst (iaf dom på vår ridskola).
Sjunga Blir roligt att se/höra om inte annat
Tack för ett jättebra svar och jättebra tips! Tar till mig allt!
Jag får kanske lägga händer på höfterna och vinkla bäckenet så som hon borde ha det när hon rider, för jag är uppenbarligen för dålig på att förklara med ord. Haha.
Ett handtag skulle jag kunna sätta på sadeln även när hon rider själv, så kan hon kanske hålla sig där i om hon skulle falla ur och tappa balansen?
Den fetade övningen tror jag hon kommer fixa galant. För övrigt en jättebra övning för ändamålet Tack!
kl, när jag förklarar nedsittning för min kusin när hon rider här så brukar jag säga att hon ska skumpa med hästen, inte spänna emot i skumpningarna.
när jag sitter ner släpper jag också knäna, blir mycket lättare då.
Fast jag kan spänna mig om jag har för långa stigbyglar.
Enkelt- du ger henne inte stigbyglarna igen :-)
Jag har fått lära mig att man kan träna detta genom att sätta vikter runt anklarna, sådana som du spänner fast med kardborreband. Det blir då lättare att släppa ner skänklarna när man har en tyngd och i och med att skänklarna är nere så ska ju balansgrejen bli lite lättare att få till
Lycka till med mamma!