Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering En ponny jag för tillfället har hand om och ska träna ger mig grått hår... Hon är extremt flockbunden, så så fort hon är ensam i...
2
Svar
26
· Visningar
4 326
  • Låst
Träning Oj vad här skrivs! Dags för en ny tråd igen :)
55 56 57
Svar
1 129
· Visningar
84 329
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej på er!! Jag har efter ett långt uppehåll tagit upp ridningen igen. När jag var liten (6-13) red jag på ridskola och åkte på...
Svar
8
· Visningar
1 326
Senast: moiran
·
Träning Hej! *lång tråd* Har nu uppkommit ännu ett problem med min unghäst f. 09 efter att ha insett att han har sadeltvång. Nu är det så...
Svar
18
· Visningar
2 864
Senast: Balahé
·
Ridning Jag håller på att anlägga en paddock. Jag kan tyvärr inte få till 20*40. Möjligtvis kan jag få till 30*30. (markförutsättningarna är...
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Piraja
·
Träning Hej! Jag köpte ett bettlös träns, LG Bridle (googla för bilder) åt min häst för att kunna variera lite och inte alltid rida med bett...
Svar
2
· Visningar
2 142
Senast: KaffeKask
·
Träning Hur många grader ska det vara för att ni ska ställa in ridningen/rida lugnare än tänkt? Hade en liten diskussion i stallet ang det...
Svar
15
· Visningar
3 678
Träning Har under senaste tiden exploderat av crossare eller enduro (inte så insatt i skillnaden) i vårat område. Dom crossare som kommer på...
2
Svar
21
· Visningar
2 360
Senast: Milene
·
Träning Började sitta på min unghäst redan vid två års ålder (bara sitta, det är en kallblodskorsning) skrittade henne lite vid precis tre års...
Svar
12
· Visningar
2 705
Senast: Sar
·
Ridning Jag ska tävla min första stilhoppning nu i helgen och undrar om det är någon skillnad på det och vanlig tävling. När man har hoppat...
Svar
1
· Visningar
674
Senast: Vogue
·
Ridning Hur reagerar era hästar om ni möter älg när ni är ute och rider? Jag mötte älg för första gången idag och förberedde mig på en luftfärd...
2
Svar
33
· Visningar
3 033
Ridning hej! Jag har börjat rida en unghäst (6 år) han passar gärna i skritten. Även utan ryttare. Går han i hagen så kommer passandet ibland...
Svar
14
· Visningar
4 035
Senast: Andrii
·
Hästhantering ja hur binder ni era hästar i släpet? vilket släp (alla har ju olika uppbindnings möligheter) visa gärna bild.... berätta gärna hur ni...
2 3
Svar
45
· Visningar
11 199
Senast: Rosett
·
Träning Hej! Nu är det snart dags att åka iväg på träningsläger/ridläger! Hittade några trådar i ämnet men dom var ganska gamla så tänkte...
Svar
11
· Visningar
3 797
Senast: Buck
·
Hästhantering Finns det någon anledning att inte köra en liten ettåring brett? Snedställd mellanvägg i en smalare tvåhästars (Trane)? Förra hästen var...
Svar
7
· Visningar
2 242
Träning Hur mäter man goloppsteg ? Asså hur många meter är ett galopp steg för en stor D-ponny?
Svar
5
· Visningar
2 206
Hästhantering Skulle ni flytta en 26-årig häst till nytt stall efter att ha stått i samma stall i ca 5-6 år? Hästen är van att gå med andra hästar...
Svar
6
· Visningar
3 254
Senast: Linnea_
·
Träning Hej, jag håller på att försöka lära hästen byta galopp på kommando, eller med hjälperna rättare sagt. Jag är inte helt 100, men det kan...
Svar
7
· Visningar
1 352
Hästhantering Hej! Jag köpte nyligen en häst med vetskapen om att denne har problem med uppsittning, och det beskrivna problemet var att han gärna...
2
Svar
24
· Visningar
6 548
Senast: IngelaH
·
Träning Sökte runt på YouTube och hittade lite videos om trickträning och tyckte det verkade väldigt intressant och roligt! Nån av er som...
Svar
1
· Visningar
688
Senast: Fjordhast
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack nummer 18