Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Hur ska man hantera en häst som bockar och stannar och försöker dra iväg när han ska "testa" en. Hur länge på ett ungefär kommer det...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Lager
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder, när använder ni det och har ni det över mulen eller under?
5 6 7
Svar
127
· Visningar
15 465
Senast: linafina
·
Ridning Som rubriken lyder, går det att rida med stelopererad rygg?
Svar
13
· Visningar
5 168
Ridning Hej alla som har lite äldre hästar. Mitt halvblod är 18 år nu och jag är lite nyfiken på hur ni andra rider era äldre hästar som inte...
Svar
16
· Visningar
1 890
Senast: gicageli
·
Träning Vi ska köpa en 4årig valack, då han blev inriden nu i vintras har han inte blivit riden på sommaren någon gång och är lite osäker och...
Svar
6
· Visningar
1 346
Hästhantering Hur vanligt är det att valacker/hingstar är besatta av allt som kan uppfattas som "bebisdjur"? Jag har en (väldigt hingstig...)...
2
Svar
20
· Visningar
3 077
Senast: mackan
·
Träning Har ett litet problem med min häst. När jag rider i ridhuset så försöker hon attackera sig själv i speglarna. Speglarna är längs hela...
Svar
14
· Visningar
3 040
Senast: zanque
·
Ridning Hej, jag ska få en egen häst snart men jag vet inte vilken häst som passar mig. Jag är 1,58 meter lång och väger ca 70 kg :o Vilken...
Svar
8
· Visningar
3 258
Senast: hier
·
Träning Min gotlandsruss medryttarponny blir lätt väldigt lång i halsen när jag rider honom. Har riktigt svårt att få honom att gå på tygeln men...
Svar
4
· Visningar
974
Senast: skuggi
·
Ridning Mitt 13-åriga ridtravarsto är en lite osäker tjej på många sätt. Mycket har vi kommit långt med men har fortfarande problem med trafik...
Svar
0
· Visningar
685
Senast: acj
·
Träning Jag har frågat förr om detta men har fortfarande inte riktigt löst gåtan.Alltså för att få hästen i form på volten; ställa hästen inåt...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Ottilia
·
Hästhantering Spinner vidare på Jennies tråd om lösdrift :) Såg att det är några som liksom jag som tycker att kombinationen lösdrift och egen box är...
2
Svar
39
· Visningar
4 516
Senast: tuaphua
·
Träning Jag har fått problem med att fatta vänster galopp på min femåring och det känns som att jag gör fel, jag vet bara inte vad. Hästen gås...
2
Svar
38
· Visningar
4 005
Senast: dreampower
·
Ridning Hej, nu behöver jag råd och tips. Har ganska länge varit skitnojig över att rida hästen för hårt, så nu skrittar vi bara. Har lite...
Svar
8
· Visningar
1 961
Senast: Centaur
·
Träning Hej! varje dag rider jag men jag skulle både vilja ha bättre balans och sits. Har fått hjälp av min tränare men jag undrar hur man kan...
Svar
5
· Visningar
1 314
Senast: Alva789
·
Träning En person lägger ofta upp bilder på sig och sin häst. Jag har aldrig sett en ridbild där hästen inte har grahmantygel, oftast också...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 157
Senast: Elektron
·
Ridning Hej! Ska på ridläger i sommar och tänkte ta med mig min egna häst! Åter till saken, jag undrar vad jag ska och bör ta med mig! har ni...
Svar
4
· Visningar
1 090
Senast: Alva789
·
Träning Hej! Jag har en 4 åring som blir så stark i ridningen. Han blir inte stark på det sättet att han vill springa snabbare, utan ökar...
Svar
4
· Visningar
1 232
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har gått och blivt fjollig när det gäller ihopsläpp av hästar. Förut var det inte någon tvekan, min häst släpptes med alla andra...
Svar
12
· Visningar
5 483
Ridning Hörsnäcka för träning - erfarenheter? - Som sagt - någon som har erfarenheter? Jag tänkte köpa en så att jag kan höra mina tränare...
Svar
15
· Visningar
6 859
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp