Breddar bakbenen

3rixon

Trådstartare
Hej! Jag rider en travhäst som breddar sina bakben, inget ovanligt antar jag.
Men detta är ju inte önskvärt om hästen ska gå som ridhäst, så därför ber jag om råd. Hur har ni gjort för att få era ridtravare att spåra? Vissa påstår att det är en omöjlig uppgift men det har jag svårt att tro.

När jag ändå är igång så skulle jag även vilja fråga hur ni har fått till galoppen? Min häst galopperar med frambenen och "paddlar" med bakbenen, även då utanför frambenens spår.

Tack på förhand :)

Sv: Breddar bakbenen

Det tar tid! Ju bättre hästen blir musklad för ridning desto bättre kommer den röra sig - men räkna med att det kan ta i runda slängar 2-4 år. Ta hjälp av en dressyrtränare som kan varmblod så går det fortare (och betydligt bättre). Galoppen tränar du genom fattningar - inte genom att galoppera långa sträckor. Ring ridtravarförbundet (ditt eget distrikt) så får du tips på tränare!

Liknande trådar

Dressyr Någon som har några kloka råd om ni skulle rida en häst som skjuter ut ena bogen (i detta fallet vänster bog) när ni rider? Stor och...
Svar
14
· Visningar
1 896
Senast: JohannaB
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 818
Senast: Ramona
·
Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 171
Senast: Nahar
·
Hästvård Behöver lite erfarenheter och råd i hur jag ska tänka och hur jag ska gå vidare med min häst. Hon var halt för ett tag sedan och vid...
Svar
15
· Visningar
3 898
Senast: Pannica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?