Sporrskydd vid träning

Ceta

Trådstartare
Sparven har tre gånger på 4 år dragit sönder samma sporre. Jag håller den kortklippt, så det är inte längden som är problemet.

Jag skulle vilja ha ett skydd på när vi tränar agility (det är så den gått sönder iaf 2 av 3 gånger). När jag googlar så ser de väldigt statiska ut och inte lämpliga för rörelse - så frågan är om det är bättre med lite vetwrap? Eller om någon har något bra tips? :)

Sparven har tre gånger på 4 år dragit sönder samma sporre. Jag håller den kortklippt, så det är inte längden som är problemet.

Jag skulle vilja ha ett skydd på när vi tränar agility (det är så den gått sönder iaf 2 av 3 gånger). När jag googlar så ser de väldigt statiska ut och inte lämpliga för rörelse - så frågan är om det är bättre med lite vetwrap? Eller om någon har något bra tips? :)
Vetwrap ett max två lager tycker jag är absolut bäst för ändamålet!

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 062
Senast: Nova123
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 863
Senast: AbCdE
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 263
Senast: Habina
·
Hundträning Detta gäller min mammas hund och hon är den som tränar med hunden så jag har nog inte svar på alla frågor men skulle vilja höra lite... 2
Svar
29
· Visningar
2 286
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattbilder #10
  • Kastrering av tik - erfarenheter?