Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning I förrgår när jag red på ridskolan fick jag en sån "hopplös" känsla. Jag har haft den flera veckor nu. Det känns inte roligt att rida...
2
Svar
23
· Visningar
3 660
Senast: kvandi
·
Hästhantering Hej!Jag har ett halvblods sto nu strax 8 år gammal, hon har kommit lite åt sidan i sin utbildning pga familjelivet... Hon var som ung...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 745
Senast: Bus
·
Träning Nu blir detta ganska långt. Jag har en unghäst som under vilan i vintras lyckades sträcka sitt ena bakben. Efter detta har hon svårt...
Svar
11
· Visningar
3 115
Senast: Balahé
·
Hästhantering Jag håller på att rida in en ponny på 10 år som inte gjort så mycket annat i sitt liv än gått som sällskap och detta har lett till en...
2
Svar
25
· Visningar
4 236
Senast: Amha
·
Träning Hjälp! Rider en varmblodsvalack, jättetrevlig sak, men han ska testa mig lite fram och tillbaka. Brukar vanligtvis "vänta ut" honom...
2
Svar
26
· Visningar
8 556
Senast: ridtravare
·
Hästhantering Jo det är såhär att vi flyttar till en mindre gård om två månader och kommer givetvis ta med våran islänning. Hon behöver ju självklart...
Svar
19
· Visningar
2 269
Senast: Novalisa
·
Hästhantering Har en valack på 9 år som är mycket ranglåg och enligt förra ägaren har han alltid varit det. I min ägo har han inte haft några somhelst...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 944
Senast: Yrja
·
Träning Är påväg att köpa mig en häst, ska provrida några nu i veckan. Platsen där jag kommer ha min häst på finns det redan 2 valacker och...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
16 396
Senast: Listan
·
Ridning Har lite problem med mitt sto. När hon brunstar är hon i princip omöjlig att arbeta med. Hon ställer sig och kissar, blinkar och...
2
Svar
20
· Visningar
13 055
Senast: lil-sis
·
Ridning Jag känner att jag behöver få bättre balans. Finns det några bra övningar man kan göra på häst och även på mark? :)
Svar
6
· Visningar
1 034
Senast: Cill
·
Ridning Hallå Buke! Har haft uppehåll från ridningen på ca 1,5 år eftersom jag sålde min häst pga tidsbrist (skola och andra intressen). Nu har...
Svar
3
· Visningar
918
Senast: Dorinda
·
Ridning Vill så gärna ha tips på hur jag kan hjälpa mig hopplösa underskänkel i min hoppsits, ska kvala Mountain Horse och känner att jag...
Svar
0
· Visningar
678
Senast: Sunspired
·
Träning Hur ska man hantera en häst som bockar och stannar och försöker dra iväg när han ska "testa" en. Hur länge på ett ungefär kommer det...
Svar
6
· Visningar
1 104
Senast: Lager
·
Hästhantering Ja, som rubriken lyder, när använder ni det och har ni det över mulen eller under?
5 6 7
Svar
127
· Visningar
15 500
Senast: linafina
·
Ridning Som rubriken lyder, går det att rida med stelopererad rygg?
Svar
13
· Visningar
5 188
Ridning Hej alla som har lite äldre hästar. Mitt halvblod är 18 år nu och jag är lite nyfiken på hur ni andra rider era äldre hästar som inte...
Svar
16
· Visningar
1 894
Senast: gicageli
·
Träning Vi ska köpa en 4årig valack, då han blev inriden nu i vintras har han inte blivit riden på sommaren någon gång och är lite osäker och...
Svar
6
· Visningar
1 348
Hästhantering Hur vanligt är det att valacker/hingstar är besatta av allt som kan uppfattas som "bebisdjur"? Jag har en (väldigt hingstig...)...
2
Svar
20
· Visningar
3 080
Senast: mackan
·
Träning Har ett litet problem med min häst. När jag rider i ridhuset så försöker hon attackera sig själv i speglarna. Speglarna är längs hela...
Svar
14
· Visningar
3 048
Senast: zanque
·
Ridning Hej, jag ska få en egen häst snart men jag vet inte vilken häst som passar mig. Jag är 1,58 meter lång och väger ca 70 kg :o Vilken...
Svar
8
· Visningar
3 285
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025