Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Jag har ett sto efter De la gardie som är ganska skarp. Har jobbat henne mycket från marken med t.ex. tömkörning för att i första hand...
Svar
5
· Visningar
1 577
Senast: Zolt
·
Träning Började för ett par år sen rida med lösare nosgrimma då jag läste en artikel om att det var bättre, då tryckskador minskade i munnen.Man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 302
Senast: Rouise
·
  • Låst
Träning Det måste finnas fler än jag här ute som börjat hantera sina 09 : or?! Jag har en Arab på snart 2 1/2 år. Vi promenerar varje helg...
56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
110 896
Senast: IngelaH
·
A
Träning Lära hästen \"cirkuskonster\" tex. buga, stegra (utan ryttare) och annat... Någon som vet hur? Förslag på andra grejor oxå... :bow...
2 3
Svar
45
· Visningar
12 871
Hästhantering En liten fröken som är 8år. Hon går fram till transporten och står lugnt, kan stå på lämmen osv. Men så fort man gör ansats att lasta så...
2
Svar
30
· Visningar
4 398
Senast: Raderad medlem 111022
·
Hästhantering Min häst har alltid varit lite tittig och lättstressad, men ju mer vi åker ut och tränar på nya miljöer desto besvärligare blir han i...
Svar
14
· Visningar
4 266
Senast: Angel
·
Träning Jag har en liten arabvalack som är född på hösten 2010. Han är på pappret 3 år men i själva verket 2.5 år. Dock så ser han ut som en...
Svar
9
· Visningar
2 654
Senast: skuggi
·
Ridning Läste tråden om hur vi ryttare är byggda under Hästmänniska, och fick en aha-upplevelse. Jag är kort (157 cm) och har korta ben och...
Svar
9
· Visningar
2 305
Senast: sthu
·
Ridning Ska snart övergå helt och hållet till storhäst. Har hört att det ska vara "worst period of life" typ, och att det är jättejobbigt...
2
Svar
20
· Visningar
3 562
Träning Jag vet inte hur jag ska göra med min häst.. Han är väldigt nervös när vi rider ut och hoppar till för allt möjligt, tex stenar...
Svar
14
· Visningar
3 831
Senast: missB
·
Träning Har en sent inriden 6-åring som är under utbildning. Köpte henne förra sommaren, då var hon sutten på ca 20 gånger. Har mest ridit i...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: missB
·
Träning Hej! Jag har en häst som behöver träna sin kondition och styrka. Har ni lite tips på hur man kan göra det? :)
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Alva789
·
Träning Min häst är tre år,"inriden" sent höstas,sen vilat fram tills Januari,sen riden enstaka gånger Januari/Februari,sen stått pga halka...
2
Svar
23
· Visningar
4 017
Ridning Hej Jag och min flickvän skulle vilja rida typ tre dagar i Florida när vi är där på semester. Är det någon som har erfarenhet av det...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: JohnWayne
·
Ridning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag har en islänning på 11 år och han är helt underbar! Men nu det senaste har vi haft lite problem...
Svar
2
· Visningar
752
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 473
Senast: annan1
·
Träning På en ridskola i stan har jag fått höra att "veckans ekipage" utnämns i barngrupperna efter varje ridlektions slut. Eller, det finns...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 288
Ridning Tänkte höra med er om någon har provat chezz, hidalgo, portugesa eller annan bomlös / sadel med läderbom till fjording? Är någon av dom...
Svar
3
· Visningar
2 176
Senast: Equidaem
·
Hästhantering Hjälp!! Har kört min häst mycket och det har alltid gått bra, sist jag var och tränade för ca 2 mån. sen fick han totalt panik i transp...
Svar
18
· Visningar
2 678
Senast: erik
·
Ridning Hejsan mitt namn är Frida och jag har en 5:årig C-ponny ( är själv 14 år ). Har funderingar på att försöka starta någon tävling men vi...
Svar
1
· Visningar
2 312

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp