Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Ska snart övergå helt och hållet till storhäst. Har hört att det ska vara "worst period of life" typ, och att det är jättejobbigt...
2
Svar
20
· Visningar
3 570
Träning Jag vet inte hur jag ska göra med min häst.. Han är väldigt nervös när vi rider ut och hoppar till för allt möjligt, tex stenar...
Svar
14
· Visningar
3 849
Senast: missB
·
Träning Har en sent inriden 6-åring som är under utbildning. Köpte henne förra sommaren, då var hon sutten på ca 20 gånger. Har mest ridit i...
Svar
0
· Visningar
735
Senast: missB
·
Träning Hej! Jag har en häst som behöver träna sin kondition och styrka. Har ni lite tips på hur man kan göra det? :)
Svar
2
· Visningar
983
Senast: Alva789
·
Träning Min häst är tre år,"inriden" sent höstas,sen vilat fram tills Januari,sen riden enstaka gånger Januari/Februari,sen stått pga halka...
2
Svar
23
· Visningar
4 018
Ridning Hej Jag och min flickvän skulle vilja rida typ tre dagar i Florida när vi är där på semester. Är det någon som har erfarenhet av det...
Svar
0
· Visningar
579
Senast: JohnWayne
·
Ridning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag har en islänning på 11 år och han är helt underbar! Men nu det senaste har vi haft lite problem...
Svar
2
· Visningar
753
Hästhantering (Vill börja med att säga att den som vill kalla mig dum, naiv och okunnig förstås får göra det, men eftersom jag just nu 1. är lite nere...
2
Svar
26
· Visningar
5 498
Senast: annan1
·
Träning På en ridskola i stan har jag fått höra att "veckans ekipage" utnämns i barngrupperna efter varje ridlektions slut. Eller, det finns...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 294
Ridning Tänkte höra med er om någon har provat chezz, hidalgo, portugesa eller annan bomlös / sadel med läderbom till fjording? Är någon av dom...
Svar
3
· Visningar
2 176
Senast: Equidaem
·
Hästhantering Hjälp!! Har kört min häst mycket och det har alltid gått bra, sist jag var och tränade för ca 2 mån. sen fick han totalt panik i transp...
Svar
18
· Visningar
2 678
Senast: erik
·
Ridning Hejsan mitt namn är Frida och jag har en 5:årig C-ponny ( är själv 14 år ). Har funderingar på att försöka starta någon tävling men vi...
Svar
1
· Visningar
2 318
Ridning Jag har ett problem med min häst, en 7-årig valack som jag haft sedan han var 4 år. Det är en väldigt fin och trevlig häst egentligen...
Svar
8
· Visningar
2 290
Senast: Liten
·
Träning Hej! Jag behöver lite tips och råd om bästa sättet att bygga muskler och kondition på en häst. Har ett kallblod som jag rider och...
Svar
4
· Visningar
1 052
Senast: dressyrtjej
·
Hästhantering Har haft den ena ensam nån vecka men nu fått ett sällskap till honom,en annan capacité som är yngre än honom,den nya är verkligen jätte...
Svar
1
· Visningar
1 124
Ridning Hej! Jag skulle vilja ha tips på lättare ridövningar i dressyr för äldre halvtjuriga/bekväma ridtravare, den ena är ivrig och framåt...
Svar
0
· Visningar
1 112
J
Ridning Hej! Vi ska snart börja bygga stall så förhoppnigsvis kan vi skaffa hästar nästa vår/sommar. Jag har tänkt mig två nordsvenskar. Jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 999
Senast: Monifa
·
Hästhantering http://debatt.svt.se/2013/04/29/tortyrredskap-tvingar-tavlingshastar-att-hoppa/ Så glad att någon äntligen öppnat ögonen och ställer...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
14 494
Senast: Lobelia
·
Hästhantering ja hur ska jag göra.. har en islänning som är 3 år nu i år å vi ska börja köra henne. när vi hämtade henne som 1 åring åkte hon som i...
Svar
9
· Visningar
1 667
Senast: Seabaz
·
Träning Jag skulle vilja ha lite tips om övningar man kan göra i både hoppning dressyr och markarbete. Då jag har en ponny som inte helt inriden...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Hellas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka