Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 387
Senast: Alexandra_W
·
Träning Hej! Jag har en foderponny som heter Lucia. Det är ett problem att lasta henne. När vi skulle hämta henne var det inget problem, hon...
Svar
3
· Visningar
1 659
Senast: Buck
·
Träning Hej! Jag har en ponny(12 år) som ofta vägrar framför hindren. Jag har haft henne i ca. 5 månader. Hon har gått hyfsat bra med förra...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Mabuse
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
2 046
Senast: Houdinie
·
Ridning Vilket tycker ni är det bästa underlaget att rida på? Själv svarar jag en lagom hård sandväg eller i ridhus fibersand!
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: Sar24BB66
·
Träning Jag har haft min häst barfota i några år. Vilket har fungerat bra, då vi mest bara ridit lite då och då. Nu har vi dock kommit igång...
Svar
14
· Visningar
3 793
Senast: Lycanthrope
·
Hästhantering Hej! För ca ett halvår sedan tog jag över ett 15 årigt varmblodssto som annars skulle skickas till slakt(usch, hatar det ordet) pga att...
Svar
4
· Visningar
1 664
Senast: Klubbisen
·
Hästhantering Köpte ett treårigt sto för några månader sedan som i princip aldrig hade åkt transport. När vi kom dit gick det relativt lätt att lasta...
Svar
10
· Visningar
2 198
Senast: Klubbisen
·
Ridning Söker en barock sadel till min islandshäst som har väldigt kort rygg. Vilken sadel skulle ni rekommendera som inte är för dyr..
Svar
19
· Visningar
3 656
Senast: Liten
·
Ridning håller just nu på att rida igång min ponny efter att ha vilat i någon månad. Men de är så att han är en gammal ridskole ponny så han...
2
Svar
23
· Visningar
3 922
Senast: colowi
·
Ridning för några år sen köpte jag en ridtravare som aldrig har varit ute på travet som inte var bra nog till det. Hon är nästan den suraste...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Krystalline
·
Träning Jag behöver lite tips på hur jag ska kunna lära min unghäst galoppfattning. Jag brukar passa på i en kurva att ställa i kurvan, lägga...
Svar
5
· Visningar
4 711
Senast: Blandrastik
·
Träning Hej! jag håller på att hoppa in men 5åriga halvblods valack, men vi har lite problem, han blir då tung i hoppningen, man får sitta enda...
Svar
5
· Visningar
1 541
Senast: hast_galen
·
Ridning Hejsan alla. Har ett ungsto på 5 år som bara är i grunden för sin utbildning. Problemet jag har började för ett par år sedan då hon...
Svar
17
· Visningar
3 124
Senast: Sar
·
Ridning På ridskolan jag rider på finns det en ponny som skjuter ut bogen på böjt spår, när man gör skänkelvikningar och sånt. När man ridit en...
Svar
2
· Visningar
1 078
Senast: AlvaT
·
Ridning Hej! Jag har ett rätt jobbigt problem med min häst, som ibland gör att jag blir rädd och totalt tappar både lusten och motivationen...
2
Svar
28
· Visningar
4 680
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Träning Sv: 07:ornas tråd del 11! *kl* Nu har jag inte skrivit på jättelänge, har varit för deprimerad ang Amazing! :( Precis när vi kommit...
57 58 59
Svar
1 176
· Visningar
90 326
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hästen jag börjat rida går ej att hämta i hagen (varken för mig eller nån annan). Måste ta in alla hästar och lämna hagen öppen mot...
Svar
14
· Visningar
7 733
Senast: kvandi
·
Träning Hejsan! Jag har en C ponny, Valack, 19 år, New Forest, Som ej kan stå uppbunden. Jag köpte honom för ett halv år sedan. Han är lite...
2
Svar
21
· Visningar
4 677
Senast: Rialavargen
·
Träning Jag rider ibland en ponny som när man börjar jobba med henne sänker huvudet och börjar tunga på bettet men då och då tungar hon liksom...
Svar
4
· Visningar
1 041
Senast: LillaMuffin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka