Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning undrar bara lite vilka övningar osv som är bäst på att lösgöra hästen ordentligt å få honom mjuk i båda sidorna jag har lite dålig...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: NightRain
·
Hästhantering Det här med hingstar är ju ett laddat ämne med många myter, rädsla och mycket okunnskap. Ni som har valt att inte lyssna på allas...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
9 410
Senast: Malin123
·
Hästhantering Vad kan man göra? Min nya häst har börjat jaga några andra hästar och då menar jag JAGA livet ur dom typ. Har haft honom ca 6 veckor...
2
Svar
24
· Visningar
4 687
Senast: MattiZ
·
Träning Hej! Jag vet kanske inte hur jag ska formulera mig för att detta ska låta vettigt. Vi tar det från början. Jag började rida ett...
Svar
13
· Visningar
2 926
Senast: pulkaskurk
·
Hästhantering Har hört av en gammal man med 50-årig vana av att köra in hästar, att kommer hästen lös vid inkörning så är den sedan omöjlig att köra...
Svar
19
· Visningar
4 950
Senast: Bowman
·
Ridning Har en liten fråga som jag tänkte ställa här och se vad jag får för svar. Är det någon skillnad på ridsätt på olika hästar...
Svar
6
· Visningar
1 129
Senast: Ottilia
·
Träning Hej. Söker tips på att lära in sidvärtes på unghästen. Behövrt alltså inte tips på hur man rider öppna/sluta, skänkelvikning, utan på...
Svar
5
· Visningar
1 398
Senast: Sunelisa
·
Träning 5-åringen (kallblod -08) är så fruktansvärt klantig med sina fötter i skogen! Har ridit mycket i skogen nu under vintern/våren, både på...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Luna10
·
Ridning Äger en islandshäst sen innan, nu har jag blivit erbjuden att rida en häst som inte längre kan gå på travet. Han är inriden och har...
Svar
5
· Visningar
1 098
Hästhantering Hej! Här kommer en fråga till er där ute! Har en fundering, och det gäller hästar som blivit "hårt" hanterade (slagna, piskade...
Svar
11
· Visningar
3 006
Senast: Riley
·
Ridning Finns det någon karta på internet som man kan se ridvägar på?
Svar
2
· Visningar
677
Senast: bigganl
·
Ridning Hejsan, Jag behöver era kloka råd och hjälp... NU.... Har en dressyrhäst som jag fått ett STORT problem med......enbart på...
Svar
7
· Visningar
2 273
Senast: Solis
·
Hästhantering Jag är antagligen på väg att köpa en D-ponny valack. Han är 5 år och ca 146 cm. Ägarna tror att det är connemara i honom men vet ej. Han...
Svar
2
· Visningar
1 072
Senast: yennork
·
Hästhantering Jag har ett sto som fyllde sju nu i dagarna. Hon har gått rätt mycket sedan i höstas med först tillridning två månader, sedan...
Svar
11
· Visningar
1 938
Hästhantering Jag har blivit erbjuden en åring (hbl) ganska fördelaktigt, hade inte riktigt tänkt köpa ny häst just nu och inte en unghäst..! Mina...
Svar
1
· Visningar
916
Senast: Görel
·
Träning Finns det någon här som sysslar med trickträning? Gärna i närheten av Norrköping eller Stockholm. Är nyfiken på att lära mig mer om det.
Svar
7
· Visningar
1 508
Ridning Jag rider alltid barbacka med undantag när jag ska på långritt. Jag har märkt att jag sitter snett när jag rider barbacka. Har sett på...
Svar
0
· Visningar
737
Senast: Popcorn
·
Ridning Varför varför varför får man ibland så ont i ljumsken/ljumskarna när man ridit? Och vad gör man åt det? Händer mig ibland, gör så ont...
Svar
6
· Visningar
7 131
Ridning Jag gjorde en megatabbe - glömde bort att se efter hur tränset skulle sitta innan jag plockade ner det i delar för att putsa. Detta är...
Svar
4
· Visningar
3 337
Senast: Hatsune
·
Hästhantering Som rubriken lyder så har jag för ett tag sedan köpt en ny häst. Ett swb sto. Hon är guda snäll och otroligt rolig att rida. Det enda...
Svar
3
· Visningar
1 643
Senast: diabla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp