Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej! Provred en häst för ett tag sen, en tioårig travare, skrittade en bit o sedan skulle jag pröva traven och det gick förhållandevis...
2
Svar
31
· Visningar
3 970
Senast: mackan
·
Hästhantering Hej! nu är det så att min sköthäst har flyttat till nytt stall med duschspilta i ett "rum" i stallet. Har inte testat att gå in med...
Svar
4
· Visningar
1 518
Senast: MayGrace
·
Träning Hej! Jag har en nioåring oldenburger som kan lika mycket som en treåring och hon är väldigt svag i bägge galopperna och orkar inte hålla...
Svar
4
· Visningar
1 347
Senast: Seabaz
·
Hästhantering Hej! Har ett 6 årigt varmblod, han är livrädd för bilar även fast han står vid en väg, och vid en tågräls, för några månader sen hade...
Svar
5
· Visningar
1 659
Senast: pinky
·
Hästhantering Har en häst här hemma som vi har kämpat med nu hela hösten & vintern. Då han kom till oss så var han rädd för allt: höpåsar, snabba...
Svar
11
· Visningar
1 671
Senast: ameo
·
Ridning Hej allihopa! Jag är en 15-årig tjej, 170cm och väger 53 kg. Jag är i mina sista C-ponny-dar och har en fråga till er: Tycker ni att...
Svar
1
· Visningar
726
Senast: Immer
·
Hästhantering Har en inackordering i mitt stall med en valack på runt 17år. Han är väldigt okomplicerad och har egentligen ingen hingstkaraktär och...
Svar
7
· Visningar
4 803
Senast: maria_b
·
Ridning Hur gör ni med ridningen när ni är sjuka? Tänker mestadels på kortidssjukdomar som tex förkylningar, feber och liknande. Rider ni...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 929
Senast: Piraja
·
Hästhantering Hej alla! Jag har ett islandssto som från en början har funkat med alla möjliga hästar, är dock inte den där sociala hästen men finner...
Svar
3
· Visningar
1 706
Senast: Lavinia
·
Ridning Det finns delade åsikter om huruvida en häst är om den är uppfostrad eller ej i olika delar av ridning eller annat man har för sig, och...
Svar
16
· Visningar
1 654
Senast: Silja
·
Ridning Idag uppdagades det ett STORT problem i ridningen. Det var inte jag som satt på, tror inte heller det hade gjort någon skillnad...
Svar
9
· Visningar
1 837
Senast: Korven
·
Ridning Hej! Jag fick tanken av en annan tråd om nosgrimmor i "utrustnings" forumet. Min foderhäst är inte så van vid att ridas i terräng, jag...
2
Svar
25
· Visningar
3 369
Senast: Hatsune
·
Ridning Vad är rätt och fel när det gäller tömkörning? Finns det rätt och fel eller är det bara olika tömsättning för olika hästars behov...
Svar
2
· Visningar
1 076
Senast: Oh_really
·
Hästhantering Hej på er! Om två veckor tar jag hem min SWB-hingst av årsmodell 2011. Han har gått på hingstbete över sommaren. Han är en snäll och...
2
Svar
24
· Visningar
4 847
Senast: Russin8
·
Hästhantering Hej vad har ni i era vindskydd eller ligghallar? ska bygga ett vindskydd så hästarna kan vara ute längre, men vet inte vad som är bäst...
Svar
4
· Visningar
1 546
Senast: MayGrace
·
Ridning Jag har alltid fastnat för ponnyn som är suriga i boxen, svåre att rida igenom att inte vilja samarbeta/blivit tjuriga under ridning...
Svar
0
· Visningar
633
Senast: Loouiiisee
·
Ridning går det? Man läser och hör ofta om att skrittarbetet är underskattat och att det går att bygga upp hästarna bra i skritt. Dessutom...
2
Svar
28
· Visningar
12 648
Senast: Hedwig
·
Ridning Hejsan! Jag vet inte om jag lagt tråden rätt, annars får en av våra snälla moderatorer lägga den på rätt plats ;) Nu är det så att vi...
Svar
16
· Visningar
4 909
Senast: Pathmaker
·
Hästhantering Jag gillar inte nafsiga hästar, därför gillar jag inte att ge godis ur handen annat än möjligen som en belöning efter ridpasset. Nu är...
Svar
18
· Visningar
3 178
Senast: _Sascha_
·
Ridning Hejhallå! Nu är det dags att börja ta itu med sin ovana att rida med för långa tyglar och alltför bred/låg hand! Mitt sto vill börja...
Svar
9
· Visningar
2 328
Senast: lomuxx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp