Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Hästhantering Sedan två månader tillbaka rider jag en ponny som varit en s.k. "vandringspokal" och är van att få göra som hon vill. I början kunde jag...
Svar
16
· Visningar
2 993
Senast: mackan
·
Träning Okej, skulle behöva lite hjälp med era tankar och idéer. Får ta det från första början, Vi köpte min första häst för 8,5 år sedan...
Svar
8
· Visningar
1 207
Senast: Celestan
·
Hästhantering Min Åring får panik när man binder upp henne ensam någonstans. Hon litar på mig, och jag har varit med henne ända sen hon föddes. hon...
2
Svar
24
· Visningar
2 446
Senast: KasperTim
·
Hästhantering Hej. Jag skriver just nu mitt examines arbete på magisternivå. Ett arbete som handlar att designa ett hjälpmedel som underlättar...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: MayGrace
·
Hästhantering Ja, hur lär ni era pållisar att acceptera att vara själva inne. Damen ifråga blir hysterisk,hade det bara varit det att hon gapat lite &...
Svar
9
· Visningar
1 519
Senast: flipofacoin
·
Ridning Någon som känner till något stället där som ordnar ridning kring Chamonix i Frankrike? Helst en flerdagarstur mellan stugor eller med...
Svar
0
· Visningar
644
Ridning Har en d-ponny valack import, kraftigare typen. Syster rider honom 6 dagar i veckan för tränare varannan vecka, rider ofta ut. Men nu...
Svar
9
· Visningar
1 469
Senast: omgitsmli
·
Ridning Hjälp! Jag och pålle har just konverterat från western till akademiskt. Jag har ridit western i elva år och har således suttit som...
Svar
12
· Visningar
1 820
Senast: Flixon
·
Ridning Känner mig verkligen less på min kropp just nu.. Förstår att jag borde söka upp en kiropraktor men då måste röntgenbilder tas innan...
Svar
14
· Visningar
8 957
Senast: Cillaramsa
·
Ridning Hej! Jag har typ ett sorts problem när jag rider. Min hyrhäst kan ibland bara strunt fullstädigt i mina skänklar! T.ex när jag ska...
Svar
5
· Visningar
1 238
Senast: Wera
·
Hästhantering Hej! Jag håller på att ta grönt kort och ska snart ha det praktiska provet. Är det någon som har tagit det på senare tid och kan...
Svar
2
· Visningar
1 936
Senast: Snovit11
·
Hästhantering I januari köpte jag min första unghäst. Valack född i maj 2010. Jag håller på att köra in honom. När vi tränar (drar däck eller tömkör)...
Svar
6
· Visningar
3 467
Senast: Ingridl
·
Ridning Hej! Vet inte om det här är rätt plats för denna tråd, men vi gör ett försök:) Eftersom jag är ny medlem så kan jag ju börja med att...
Svar
11
· Visningar
1 831
Senast: Pathmaker
·
Träning Hästen har ganska dålig kondis efter vintern.Bara kunnat rida ute på bana i stort sett. Blivit riden 3, max 4 ggr / vecka i snitt. Ska...
Svar
0
· Visningar
759
Senast: finapina
·
Ridning Jag har missuppfattat(inte fått rätt information) min hästs grad av utbilding, han är så obalanserad, han börjar böja sig i vänster...
Svar
16
· Visningar
4 105
Senast: Djurjouren
·
Ridning Hur mycket får man ta i hästens mun? Vet att det är olika beroende på häst och hur känsliga de är. Men om man vill få dem att gå ner mer...
Svar
9
· Visningar
1 503
Ridning Det är så att jag tar hand om en äldre ponny som är helt omusklad och vart rejält överviktig. De här är en häst som gärna springer...
Svar
6
· Visningar
1 650
Senast: Shpongle
·
Ridning Ni som jobbar heltid med att träna hästar. Hur många hästar hinner ni med att träna om dagen? Vilka övriga sysslor ingår i ert jobb och...
Svar
5
· Visningar
1 624
Senast: Emsan
·
Hästhantering Hallå alla hästvänner! Har problem med lastning och hittar inte lösning på mitt problem här eller på andra sidor. Om någon vet en tråd...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 142
Senast: Shudde
·
Ridning Har en super snäll 5g med otttttroligt mycket pass på hjärnan..å vill oftast inte ta andra "gångarter" än grisepass. Nån som har några...
Svar
8
· Visningar
1 009
Senast: malmon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp