Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är faktiskt iallafall häromkring väldigt få hästar som har täcke på sommaren om man inte räknar med flugtäcke. På våren däremot är det vanligt att många har täcke på lite för länge men på sommrarna brukar dom flesta vara utan. Om det inte är en väldigt regnig och kall sommar då.Men det där med naturligt flugskydd genom att hästen rullar sig funkar ju inte genom att många låter hästarna ha täcke på sig även på sommaren. Man spolar inte av hästen, det är dålig ventilation under täcket och doften av svett drar till sig allt som flyger. Och alla hästar rullar sig inte...
Tycker inte svett och regnblöt är samma sak, därav min undran.
Skulle inte rida min häst blöt, speciellt inte med vinterpäls (oklippt) skulle han vara blöt under sommaren så är det snabbt fixat med svettäcke/handduk.
Skulle inte lägga på ett blött schabrak heller. Sadlar man hästen blöt så blir ju schabraket blött även om hästen "torkar".
Det blir faktiskt inte så. När jag sadlar en regnblöt häst så är den alltid torr när jag sadlar av. (ja under sadeln alltså)