Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Man lär sig massa nytt genom buke - jag suger åt mig som en svamp och tror på (nästan) allt jag läser här. Är det någon som enbart...
Svar
13
· Visningar
3 956
Senast: zalleg
·
Träning Jag har lite frågor ang en häst som jag har haft i 4 mån snart. Hon har en rejäl underhals. Vart väldigt felriden när jag fick henne...
Svar
14
· Visningar
1 850
Senast: malinsky
·
Ridning Jag kan tycka det är svårt att komma på vad jag ska göra när jag rider så finns det nånstans där man kan hitta olika ridövningar och få...
Svar
0
· Visningar
746
Senast: lisa412
·
Hästhantering Hejsan! Måste få lite hjälp. Jag har sökt och sökt och sökt efter någon form av regel eller lag om hur många hästar det får vistas i...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 719
Senast: Snubbelfot
·
Hästhantering För ca 3 månader sedan flyttade jag mitt äldre varmblodssto till ett nytt mindre stall. Stallet är bättre skött, bättre rutiner och...
Svar
2
· Visningar
1 213
Senast: Snowball
·
Hästhantering Igår var det den varmaste dagen i Halland på över 42 år. Noterade att en del hästar fortfarande hade på sig samma täcken på sig som de...
2
Svar
39
· Visningar
5 037
Ridning Som rubriken lyder... vad gör man åt det? Jag skrittar min häst på lång tygel i terräng nästan varje uteritt (3 dagar i veckan eller...
Svar
11
· Visningar
1 895
Senast: Grazing
·
Hästhantering kolla in denna :-) https://www.facebook.com/photo.php?v=155167587991100
Svar
3
· Visningar
1 226
Senast: iNHALE
·
Träning Ja, som rubiken lyder. Kom med era bästa övningar för bättre balans och sits :) (både till häst och utan häst) Tycker själv att jag...
2
Svar
20
· Visningar
6 687
Senast: Sar24BB66
·
Hästhantering Vi har ett STORT släpåsmå islandshästarå min pålle krånglar med bommen hoppar över eller kryper under.. Tilmin fråga. Om jag backar...
2
Svar
34
· Visningar
5 099
Senast: Gullan86
·
Träning Hej! Var längesedan som jag var inne på denna sidan men tänkte att den kunde komma väl till pass nu när jag har stött på ett problem...
2
Svar
20
· Visningar
4 795
Senast: Chilodeur
·
Träning Hej! Jag har en medryttar ponny, ett gotlandsruss, som jag har problem att få ner i form. Han går oftast med väldigt sänkt huvud och...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: hermulen
·
Träning Jag har ett sto efter De la gardie som är ganska skarp. Har jobbat henne mycket från marken med t.ex. tömkörning för att i första hand...
Svar
5
· Visningar
1 578
Senast: Zolt
·
Träning Började för ett par år sen rida med lösare nosgrimma då jag läste en artikel om att det var bättre, då tryckskador minskade i munnen.Man...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 306
Senast: Rouise
·
  • Låst
Träning Det måste finnas fler än jag här ute som börjat hantera sina 09 : or?! Jag har en Arab på snart 2 1/2 år. Vi promenerar varje helg...
56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
110 957
Senast: IngelaH
·
A
Träning Lära hästen \"cirkuskonster\" tex. buga, stegra (utan ryttare) och annat... Någon som vet hur? Förslag på andra grejor oxå... :bow...
2 3
Svar
45
· Visningar
12 875
Hästhantering En liten fröken som är 8år. Hon går fram till transporten och står lugnt, kan stå på lämmen osv. Men så fort man gör ansats att lasta så...
2
Svar
30
· Visningar
4 407
Senast: Raderad medlem 111022
·
Hästhantering Min häst har alltid varit lite tittig och lättstressad, men ju mer vi åker ut och tränar på nya miljöer desto besvärligare blir han i...
Svar
14
· Visningar
4 290
Senast: Angel
·
Träning Jag har en liten arabvalack som är född på hösten 2010. Han är på pappret 3 år men i själva verket 2.5 år. Dock så ser han ut som en...
Svar
9
· Visningar
2 658
Senast: skuggi
·
Ridning Läste tråden om hur vi ryttare är byggda under Hästmänniska, och fick en aha-upplevelse. Jag är kort (157 cm) och har korta ben och...
Svar
9
· Visningar
2 309
Senast: sthu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka