Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har ett problem med min häst, en 7-årig valack som jag haft sedan han var 4 år. Det är en väldigt fin och trevlig häst egentligen...
Svar
8
· Visningar
2 284
Senast: Liten
·
Träning Hej! Jag behöver lite tips och råd om bästa sättet att bygga muskler och kondition på en häst. Har ett kallblod som jag rider och...
Svar
4
· Visningar
1 050
Senast: dressyrtjej
·
Hästhantering Har haft den ena ensam nån vecka men nu fått ett sällskap till honom,en annan capacité som är yngre än honom,den nya är verkligen jätte...
Svar
1
· Visningar
1 123
Ridning Hej! Jag skulle vilja ha tips på lättare ridövningar i dressyr för äldre halvtjuriga/bekväma ridtravare, den ena är ivrig och framåt...
Svar
0
· Visningar
1 110
J
Ridning Hej! Vi ska snart börja bygga stall så förhoppnigsvis kan vi skaffa hästar nästa vår/sommar. Jag har tänkt mig två nordsvenskar. Jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 996
Senast: Monifa
·
Hästhantering http://debatt.svt.se/2013/04/29/tortyrredskap-tvingar-tavlingshastar-att-hoppa/ Så glad att någon äntligen öppnat ögonen och ställer...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
14 489
Senast: Lobelia
·
Hästhantering ja hur ska jag göra.. har en islänning som är 3 år nu i år å vi ska börja köra henne. när vi hämtade henne som 1 åring åkte hon som i...
Svar
9
· Visningar
1 662
Senast: Seabaz
·
Träning Jag skulle vilja ha lite tips om övningar man kan göra i både hoppning dressyr och markarbete. Då jag har en ponny som inte helt inriden...
Svar
3
· Visningar
1 002
Senast: Hellas
·
Hästhantering Jag är både ledsen och förbryllad just nu :confused: Låångt för att förklara bakgrund men tacksam om någon orkar läsa! I stallet...
2 3
Svar
48
· Visningar
8 268
Senast: Alexandra_W
·
Träning Hej! Jag har en foderponny som heter Lucia. Det är ett problem att lasta henne. När vi skulle hämta henne var det inget problem, hon...
Svar
3
· Visningar
1 658
Senast: Buck
·
Träning Hej! Jag har en ponny(12 år) som ofta vägrar framför hindren. Jag har haft henne i ca. 5 månader. Hon har gått hyfsat bra med förra...
Svar
5
· Visningar
1 302
Senast: Mabuse
·
Ridning Efter ett sex år långt hästuppehåll har jag tagit upp ridningen igen. Rider i dagsläget på ridskola en dag i veckan samt är medryttare...
Svar
5
· Visningar
2 042
Senast: Houdinie
·
Ridning Vilket tycker ni är det bästa underlaget att rida på? Själv svarar jag en lagom hård sandväg eller i ridhus fibersand!
Svar
7
· Visningar
1 180
Senast: Sar24BB66
·
Träning Jag har haft min häst barfota i några år. Vilket har fungerat bra, då vi mest bara ridit lite då och då. Nu har vi dock kommit igång...
Svar
14
· Visningar
3 785
Senast: Lycanthrope
·
Hästhantering Hej! För ca ett halvår sedan tog jag över ett 15 årigt varmblodssto som annars skulle skickas till slakt(usch, hatar det ordet) pga att...
Svar
4
· Visningar
1 662
Senast: Klubbisen
·
Hästhantering Köpte ett treårigt sto för några månader sedan som i princip aldrig hade åkt transport. När vi kom dit gick det relativt lätt att lasta...
Svar
10
· Visningar
2 194
Senast: Klubbisen
·
Ridning Söker en barock sadel till min islandshäst som har väldigt kort rygg. Vilken sadel skulle ni rekommendera som inte är för dyr..
Svar
19
· Visningar
3 656
Senast: Liten
·
Ridning håller just nu på att rida igång min ponny efter att ha vilat i någon månad. Men de är så att han är en gammal ridskole ponny så han...
2
Svar
23
· Visningar
3 909
Senast: colowi
·
Ridning för några år sen köpte jag en ridtravare som aldrig har varit ute på travet som inte var bra nog till det. Hon är nästan den suraste...
Svar
1
· Visningar
757
Senast: Krystalline
·
Träning Jag behöver lite tips på hur jag ska kunna lära min unghäst galoppfattning. Jag brukar passa på i en kurva att ställa i kurvan, lägga...
Svar
5
· Visningar
4 680
Senast: Blandrastik
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp