Lasta två hästar

Sv: Lasta två hästar

Vi har ett bitchigt sto men hon klarar av att åka bredvid alla våra som är lägre i rang och även stå still längre stunder i transporten utan att bråka med sällskapet (typ vid incheckning på tävling osv) Inga problem att ge dem mat i transporten heller de andra får äta trots att hon brukar jaga bort alla när de är ute i hagen.
 
Sv: Lasta två hästar

Låter bra men hur reagerar det snälla stoet? Blir hon inte rädd och försöker fly? Vem lastar du först? Bitchen eller den snälla?
 
Sv: Lasta två hästar

Bitchen har alltid gått in först och den andre efter, inga bekymmer och de snälla säger inget heller.
 
Sv: Lasta två hästar

:bow: kan bara hålla med dig. Ser inga fördelar alls med mjuk vägg. Hel eller delad.

Ja att de kan fastna under hade jag inte ens tänkt på, jag som brukar förbereda mig för alla tänkbara scenarion... ;)

Gammal tråd nu, men frågar ändå ifall du tittar in. Vad menar du med delad mellanvägg? Jag har en Boj-vagn och mellanväggen är hård upptill, kanske 30-40 cm och sen hänger det genomskinlig plast i denna hårda skiva ner till golvet, den går att lyfta helt åt sidan då den bara är fäst upptill. Är det detta som menas med delad?
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 555
Senast: Stereo
·
Hästhantering Jag har precis flyttat hem mina två hästar där dom går på lösdrift. Mitt ena sto 18 år, har en senskada och ska endast skritta men hon...
Svar
3
· Visningar
1 144
Senast: Sirap
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 287
Senast: Ajda
·
Hästhantering Behöver lite råd. Har endast två hästar hemma i stallet just nu. I morgon måste jag åka iväg med den ena för en kort veterinärkoll. Iväg...
Svar
11
· Visningar
2 048
Senast: Anna11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp