Hur hade ni gjort med mellanväggen?

Sv: Hur hade ni gjort med mellanväggen?

Kl
Jag tycker resonemanget mjuk mellanvägg ofta blir väldigt motsägande ...

Har man en häst som stökar för att den vill bredda flyttar man med fördel mellanväggen ?
Varför riskera halk incident där en stökig hamnar under mellanväggen vilket man gör med en mjuk ?
Köra två hästar med mjuk förstår jag inte öht ...
 
Sv: Hur hade ni gjort med mellanväggen?

Följt tråden och min häst håller på i princip på samma sätt hoppar runt och sparkar i släpet. Åker med bred mellanvägg. Har börjat tro att hon blir rädd för skramel i släpet (?) hur kan man åtgärda ljud från inredning och kanske framför allt lilla luckan bak? Snabba Tips mottages tacksamt!
 
Sv: Hur hade ni gjort med mellanväggen?

Kl
Jag tycker resonemanget mjuk mellanvägg ofta blir väldigt motsägande ...

Har man en häst som stökar för att den vill bredda flyttar man med fördel mellanväggen ?
Varför riskera halk incident där en stökig hamnar under mellanväggen vilket man gör med en mjuk ?
Köra två hästar med mjuk förstår jag inte öht ...
På 80-talet höll stallet jag stog med B-kortlastbil.
Den var konstruerad så att det vara var bom runt om hästarna o ett mellanrum på ca 50 cm.
Det gjorde att de hade stöd för kroppen men kunde bredda bakbenen utan att för den skull kliva på varandra. De "mjuka väggarna" fyller ingen större funktion om hästen inte tycker att de är farliga att röra.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 200
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Har en häst som jag har haft sedan april detta året. Han är åtta år och jag köpte honom från en hästförsäljare så vet tyvärr inte vad...
Svar
16
· Visningar
4 598
Senast: mollyphlox
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Känner att det nog skulle vara skönt att skriva av sig lite... Här verkar man ju (tyvärr) inte ensam om att må dåligt heller, så någon...
Svar
3
· Visningar
1 033
Senast: svea
·
Hästhantering Hej! Ska hämta en helt ohanterad 5 årig nordsvensk valack nästa helg och köra honom den 3 timmar långa resan hem. En vän hämtade 2 ston...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 925
Senast: labb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp