Sv: Häst som plötsligt blivit 'aggresiv' mot andra hästar?
Jag tror också smärta har en del med det att göra (brukar ju oftast vara det när beteendet mot andra hästar plötsligt förändras). Därför blev jag så förvirrad i början av tråden.
Förstår det. Jag var ju lika förvirrad och förbryllad jag med just då smärta uteslutits. Det var ju då jag skrev tråden, då jag verkligen inte kunde begripa vad förutom smärta som kunde ge SÅN reaktion.
Visst att nya hästar etc kan påverka, men L är/har varit en så otroligt grundstabil häst och verkligen inte likt honom att alls reagera på 'sånt'. Nu får ju hästar förändras de med, men från helt obrydd till DEN reaktionen, what??
Men han var ju grundligt klinik- och kiropraktorkollad och helt u.a. Av vet och kiro som sas 'känner honom' och vet även vilka små tecken man kan behöva kika efter på den hästen. Så smärta var ju uteslutet. Trodde vi alla. Eller trodde, vi var säkra.
Men som sagt, en dryg vecka senare gav ny undersökning av samma team annan utgång. Och inget hade liksom 'hänt' den veckan emellan, utan han hade ju säkerligen ont redan första svängen men sin vana trogen tänker han inte avslöja något förrän han verkligen måste (dvs det gör tillräckligt ont, vilket i hans fall är typ när en annan häst hade visat för läänge sen).
Han mår nu betydligt bättre (jag törs fasiken inte skriva smärtfri, med den vet man aldrig ju :S), men han får fortsätta gå själv tillsvidare. Dels för jag vill se det är stadigvarande bättre, och dels för stora mängder regn har gjort det väldigt kladdigt, geggigt och halt om det blir rejs.