Övergång till storhäst

Sv: Övergång till storhäst

Jag började rida på storhäst när jag gick på ridskola, inte för att jag behövde de är bara 158 cm utan för att mina kompisar som är längre än mig var för små för ponnysarna ::p

Tyckte inte att de var "svårare" eller att de var någon jobbigt period utan det var snarare lättare att få rida storhästar som var mer lugna och tillviljes och inte så ponnytrotsiga. Upplevde aldrig att jag inte kom åt och då har jag ganska korta ben. Den största storhäst som jag har ridit var ca 180 och det funkade finfint! Just nu rider jag mest ponnys men även stora storhästar :)
 

Liknande trådar

L
Ridning Jag har två o lika frågor så hoppas att det är okej att jag skriver dom i samma inlägg ❤️ Men det första som jag undrar är bara på ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 605
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 669
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 636
Senast: LiviaFilippa
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 238
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp