Varför blir jag så provocerad av bilder på grahman-ridning?

Sv: Varför blir jag så provocerad av bilder på grahman-ridning?

Det är nog olika hur man uppfattar saker tycker jag det verkar som. Jag uppfattar TS tråd som att hon stör sig väldigt på hur fel personen ifråga rider sin häst. Det är nåt jag kan förstå helt o fullt då jag själv har svårt för när hästar inte blir väl behandlade.
Jag uppfattar frågan som att Ts undrar varför hon blir provocerad av personen. Annars borde det stå bara att Ts blir provocerad av personen och inte bara när det gäller ridsätt utan när det gäller hjälm och allting.

För mig är det ganska uppenbart att om en person rider rent dåligt, drar och sliter i hästen osv och hästen är tydligt besvärad, då borde det inte vara en fråga om varför man stör sig. Då hade det vart konstigt att inte störa sig på det.
Du mfl verkar mer haka upp dig/er på ATT TS blir störd av den dåliga ridningen. Det finner jag lite lustigt eftersom jag inte direkt uppfattat er som några större fan av gramanridning bakom hand i tidigare trådar.
Tycker inte någon skriver om gramanens vara eller icke vara? Det är ju inte vad tråden handlar om utan tråden handlar väl mera om varför Ts stör sig som hon gör och om hon bör plocka bort personen från facebook eller inte osv.
 
Sv: Varför blir jag så provocerad av bilder på grahman-ridning?

Det är nog olika hur man uppfattar saker tycker jag det verkar som. Jag uppfattar TS tråd som att hon stör sig väldigt på hur fel personen ifråga rider sin häst. Det är nåt jag kan förstå helt o fullt då jag själv har svårt för när hästar inte blir väl behandlade.

Du mfl verkar mer haka upp dig/er på ATT TS blir störd av den dåliga ridningen. Det finner jag lite lustigt eftersom jag inte direkt uppfattat er som några större fan av gramanridning bakom hand i tidigare trådar.

Ja jag uppfattar dig snarare som att du stör dig på x individer inkl mig som skriver rent allmänt och att det är snarare det som är fokus .
 
Sv: Varför blir jag så provocerad av bilder på grahman-ridning?

kryddelydd: Att hänga upp sig på ordvalet som TS gjort o ta utdrag från Wikipedia för att VERKLIGEN TS ska se hur dålig h*n är på ordval, det var ju dagens skratt.

.

Skälet var att TS uttryckte viss överraskning över att andra reagerade på att TS blev provocerad. Och sedan skrev att "det är olika vad man lägger in i ordet provocerad".

Det kan ju vara bra att skriva på samma språk och använda ord på samma sätt, om man ska ha en diskussion.
När TS väljer ordet provocerad, tror jag att det är var TS menar.
Men det är ju fel av mig.
Och det är uppenbarligen också fel att undra om TS menar det TS skriver.

Det är ju skillnad på "varför reagerar jag på att någon rider med graman" och "varför blir jag provocerad av att..."

Jag kan tu tro, sammanfattningsvis, att TS inte gillar personen som beskrivs, och därför har lätt att reagera när personen gör något som TS dessutom tycker är fel.
 
Sv: Varför blir jag så provocerad av bilder på grahman-ridning?

Då uppfattar du fel.:D Det stör mig nämligen inte ett dugg utan jag finner det ganska underhållande.
 
Sv: Varför blir jag så provocerad av bilder på grahman-ridning?

Jag blir mer provocerad av att stava graman med h.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp