Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Vet inte vart jag skulle lägga denna tråden då det handlar om ridning men även träning i allmänhet. Jag skulle vilja tappa några kilo...
Svar
9
· Visningar
1 391
Senast: clubman
·
Ridning Har en häst som blir väldigt stark i ridningen. Har aldrig behövt sporrar eller spö på honom. Detta gäller framförallt i galoppen. När...
Svar
3
· Visningar
1 398
Senast: Lager
·
Ridning Har nyligen fått möjlighet att börja hoppa min medis, som har hoppat tidigare men det var ett par månader sen sist, så dels är hon...
Svar
3
· Visningar
2 085
Senast: Magiana
·
Träning Visste inte riktigt under vilken kategori jag skulle lägga detta inlägg men vi gör ett försök här... eftersom det är vid ridning det är...
Svar
5
· Visningar
1 621
Senast: mackan
·
Hästhantering Hämtade en ohanterad 5 årig Welsh valack i fredags. Han visade sig snabbt ha både gång och hoppkapacitet och ett fantastiskt psyke. Han...
Svar
3
· Visningar
988
Senast: MariaZ
·
Ridning Nu börjar mitt tålamod med morsan tryta! :arghh: Hon har ridit min häst en eller två gånger i veckan (samt ridit ridskolehäst en...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 830
Senast: Asa_S
·
  • Låst
Träning Sv: 08:orna del 6 Mmm hon får ha sin päls kvar :D *kl* Hur lägger ni andra upp våren med träningar och tävlingar och vila? Vi...
50 51 52
Svar
1 022
· Visningar
82 764
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! jag har en islandshäst som drar tyglarna/Grimskaftet ur händerna från mig i ridning och hanteringen. han är väldigt stark och jag...
Svar
13
· Visningar
2 100
Senast: mackan
·
Hästhantering Min kompis ska skiljas och igår försökte vi lasta hennes ena häst hela dagen, locka, linor, skrämmas, osv..inget av våra gamla knep bet...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
13 704
Senast: Skogstroll
·
Träning Problemet i sig är att ponnyn är ganska grön i ridningen, så jag förstår att den är ganska rädd och osäker just därför. Problemet är...
Svar
10
· Visningar
1 557
Senast: MattiZ
·
Ridning Jag tänkte bara av rent intresse fråga er vid vilken ålder ni började rida och hur er ridkarriär har sett ut? Jag själv känner mig...
2
Svar
22
· Visningar
3 367
Senast: AVB
·
Ridning Hej! :) Jag har en ponny som jag tror är ganska trött på mig.. Hela året har vi sysslat med balans och inridning. I år vill jag...
Svar
2
· Visningar
676
Ridning OBS! Vet ej om jag placerade tråden rätt... Iallafall, min ponny är på sommarbete, på detta sommarbetet finns det inga...
Svar
3
· Visningar
768
Senast: pinky
·
Hästhantering Jag har en 3årig shettis. Supertrevlig och väldigt lättlärd och gullig. Positiv men totalt utan "go". Han är lite för rund och jag har...
Svar
8
· Visningar
1 803
Senast: Annon
·
J
Hästhantering Föredrar ni att ha hästen i stall eller lösdrift? Vad är fördelarna och nackdelarna med stall eller lösdrift? Nu tänker jag mest på...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
17 986
Senast: lytesout95
·
Ridning Halloj, nu är det så att jag är lite sugen på att testa akademisk ridning men jag hittar inget ställe där man kan hitta tränare på. Jag...
Svar
5
· Visningar
2 201
Senast: bigganl
·
Hästhantering Har en tvååring som jag tänkte sätta igång med till hösten. Undrar vad ni gör med tvååringar? Jag är sugen på att löshoppa med henne men...
Svar
12
· Visningar
1 688
Träning När man rider hästen i form ska man ju rida med skänklarna runt hästen, de ska vara nära hästen och rida fram hästen till handen så man...
2
Svar
27
· Visningar
6 901
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Jag har inte ridit på tre månader efter en avramling som gick illa och jag fick ligga på sjukhus med hjärnskakning och bruten handled...
Svar
8
· Visningar
1 875
Senast: smedsussie
·
Träning Har en häst som blir otroligt stark i galoppen. Idag skulle vi rida ut och jag hade planer på att trava i uppförsbacke. Det gick inte...
Svar
15
· Visningar
3 376

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp