Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hej. Tänkte bara höra om det är någon som vet hur man gör för att fatta och byta galopp på en galoppör? Skänklar funkar inte...
2
Svar
20
· Visningar
3 857
Senast: Bowman
·
Ridning Hur skaffar man tävlingslicens till en häst, och vad krävs för att man ska kunna göra det? :)
Svar
1
· Visningar
597
Senast: Tingeling
·
Hästhantering Vet inte om denna tråd ligger rätt nu, men i så fall får den väl flyttas på helt enkelt! :p Läste i tråden om grimma i hagen...
2
Svar
23
· Visningar
2 911
Senast: Masse
·
Ridning Hej hej! Jag är 160 lång och väger ca 55 kg. Jag funderar på att ta hem en foderhäst och har nu hittat några ponnys som verkar...
Svar
6
· Visningar
1 633
Senast: Linnea_
·
Ridning Jag bestämde mig för att börja rida på ridskola igen, något jag inte gjort sen jag var 11 år och fick min första egna ponny(efter det...
2
Svar
21
· Visningar
3 866
Hästhantering Min häst är 13 år gammal och är världens snällaste häst... när hon inte är ensam. Jag köpte henne för några månader sedan och visste...
Svar
12
· Visningar
5 618
Senast: tuaphua
·
Träning Jag behöver verkligen öva på att trampa ner hälarna, hamnar gärna på tå i stigbyglarna. Och att ta upp min hand. Jag fastnar gärna nere...
Svar
7
· Visningar
1 569
Senast: Karro333
·
Träning Bakgrund; Har en 9årig valack som jag både hoppar och rider dressyr med, han är i dagsläget utbildad till ca. L:B/L:B nivå.. Han är en...
2
Svar
20
· Visningar
3 496
Senast: Seabaz
·
Träning Finns det något bra knep att lära sig slappna av i armar, lära sig andas, bli mjukare i händerna.
Svar
5
· Visningar
1 000
Senast: Sar24BB66
·
Ridning Hej! Jag försöker lära mig att rida med sätet mer, t.ex genom sitsen göra en förhållning. Men det känns så svårt! Min häst är ett...
Svar
19
· Visningar
4 834
Senast: Hellas
·
Hästhantering Hej. Har köpt en valack som kommer släppas ihop med ett sto. Undrar vad det bästa sättet att göra detta på. Valacken ifråga kan inte gå...
Svar
11
· Visningar
2 254
Senast: Magiana
·
Träning Ja idag är det stora trådstartar dagen, men det verkar finnas så mycket samlad erfarenhet här på buke såå... :p Jag har hur som helst...
Svar
14
· Visningar
2 766
Senast: Janni
·
Ridning Börjat funderar på hur många dagar vi egentligen broddar våra hästar för ridningen ( inte för hage) per år? Vad tror ni där ute?
2
Svar
28
· Visningar
3 300
Senast: Korven
·
Ridning För tillfället kan jag bara rida min häst 1 gång i veckan. han står 1.5 timma bort medans vi bygger hans nya stall som är mycket...
Svar
6
· Visningar
1 936
Senast: Niela
·
Träning det finns en otroligt söt mini shettis på mitt stall som inte har blivit inriden. han bara står och är söt i en hage. Han heter Dave och...
Svar
2
· Visningar
2 580
Senast: _Viva_
·
Ridning Hej! Min 6-åriga valack råkade ut för ett snetramp på vänsterbak för ett tag sedan och fick då tyvärr en inflammation i knät som fick...
Svar
0
· Visningar
628
Senast: Ritavita
·
Ridning Min islandshäst korsning med shettis är väldigt envis och busig, men blir verkligen en bästakompis och gör allt för en när man har visat...
Svar
11
· Visningar
1 584
Träning Har nyss skaffat mig en valack, som jag nu tänkte börja skola i lite hoppning. Han har bara stått hos tidigare ägaren nu i 1 års tid...
Svar
0
· Visningar
1 022
Senast: Casse
·
Träning Hejsan. Jag har två problem med mitt halvblodssto som jag tänkte att ni kanske kunde hjälpa mig med. 1. När jag precis skrittat...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
21 078
Senast: Lobelia
·
Hästhantering Såg idag en "söt" film på Facebook där en liten tjej (runt 2år) går runt och borstar en stor häst + kramar om hästens ben.. Själv blev...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 210
Senast: misen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp