Hur många ridvägar har du?

Sv: Hur många ridvägar har du?

I vårt stall har vi ca 4 rundor. Bor vid åkrar så de blir att rida mellan dem och på några grusvägar. Inte så roligt eftersom de ligger ganska nära vägen också men det funkar. Det finns en längre också ca 1,5-2 h där de finns lite skog men man måste korsa tre trafikerade vägar :/
I ett annat stall jag också är i finns massor med skog som man kan rida i och man blir helt lyrisk som är van vid bilvägar och åkrar :love:
 
Sv: Hur många ridvägar har du?

Vi har helt okej ridvägar. Man kan rida åt två olika håll men det ena blir mest asfalt vilket kanske inte är jättekul.. Man måste dock rida iväg en bit för att komma till ängarna man får rida på och vägarna med bättre underlag. Sen är det en hel del vilt i skogen. Vildsvin, älg och rådjur som kan dyka upp lite här och var.
 
Sv: Hur många ridvägar har du?

Ridvägarna är väl helt ok där jag har hästarna. väldigt väldigt öppet uten på tunslätten, så mycket åkrar och lite skog.

Vi är tyvärr begränsade då vi har älven rätt nära åt två håll och en fågelsjö med tillhörande våtmark åt ett. Detta gör oss rätt begränsad. På vardagsturerna har vi inte så mycket att välja på eller framförallt så har vi en rätt lång åkerväg som vi måste ta varje gång. Stor fördel är att vi har travbanan nära och träningsvägarna där använder vi flitigt

En vanlig tur ligger på strax över milen, vill vi längre utan att springa ex flera varv på travbanans skogsslinga så går det men eftersom vi inte har så vi kan rida en runda utan måste vända och gå samma väg tillbaka så hinns det inte med riktigt på vardagarna.


har även 2-3 mindre skogspartier och lite klippta mindre åkervägar inklämda mellan älven och vårt stall, där det går att rida runt lite i/på, upp till 45 minuter ungefär utan att behöva gå i cirklar. Det är otroligt fint omskött av en granne så vi får vara försiktiga när vi rider där och bara göra det när det är torrt och fint på somrarna, och på vintern ligger där skidspår.
 
Sv: Hur många ridvägar har du?

Ja alltså vi har så mycket att man kan välja det mesta. Här kan man rida åt alla håll ifrån stallet som går och tja det är lika kul vart man än rider. Vi har en skogstur som tar ca 7min i skritt(bra inridnings stig i bara jord och lugnt) Om man travar lite så går det fortare självklart ;) haaha Sedan allt där emellan, spindelnät av vägar! Rider man på "Mon" är det mest jord vägar, upp emot "Berget" så är det nästan bara grus med lite större sten, rider man förbi "mon" är det platta grusvägar, vatten och stora fält. Rider man öm längre än så är det blandat skogsstigar och grusväg för att komma runt, sedan ner mellan åkrarna åt sista håller går också, inte så långa vägar där men det funkar :) De längsta vägarna är på 2, timmar (några stycken olika) 2st olika på 4timmar och sedan 2st olika på 2dagars turer ^^ haha det blir vad man gör det till!
 
Sv: Hur många ridvägar har du?

KL

Jag har turen att rida runt pa 200 hektar i Australien.. sahar kan det se ut:

dsc_0047_135714120.jpg


dsc_0004_143739189.jpg
 
Sv: Hur många ridvägar har du?

kl

vart står hästen då? jag har haft häst p södertörn i 11 år och maken till bättre ridvägar går inte att uppbringa.
finns dessutom en massa gamla grustag där man kan klättra och "skogsstigarna" är breda nog för att rida i bredd.
 
Sv: Hur många ridvägar har du?

KL, Vi har någon mil utav gräsklädda beträdor längs med bla en å. Dessa kommer man åt direkt utanför stallet och slipper öht beblanda sig med trafik. Vi har också fina grusvägar och åkervägar att rida på. Vill man ut på asfalten går det också. Denna tiden på året har jag även ca 50hektar stubbåker att rida på. Det jag saknar är skog, backar och vatten. Saknar havet. Det var det bästa med att bo längs norrlandskusten. Djupa skogar och havet..

600870_10200435676587211_352496959_n.jpg
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har, av flera olika orsaker, börjat ha lite tankar kring att eventuellt flytta och "byta stad", men har lite svårt för att veta var...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
8 787
Senast: MML
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 478
Senast: Lejanna
·
Hundavel & Ras Hejsan allihop, Ni som har eller har haft Beauceron. Hur lika/olika är de från Bruksschäfrar? (För någon som är bruksintresserad (men...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 705
Senast: linnsan
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp