Haha nej då kanske det inte hjälper är orten väldigt liten finns inget Systembolag och då kanske man behöver kolla hur det är med apotek också tänker jag..Just Systembolaget är ett dåligt mått för oss, i och med att det inte är en butik vi besöker mer än någon gång vart tionde år, eller så Det säger därmed inte mig särskilt mycket om hur stor eller liten en ort behöver vara, för att ha ett Systembolag.
Fagersta, Norberg och orterna där omkring ligger så nära varandra, så det gör nog ingen större skillnad om vi t. ex. skulle hamna strax utanför Fagersta, eller strax utanför Norberg. Det är hur som helst vackert där!
Är det något specifikt med norra Örebro, eller mest "bara en känsla"?
Vad det gäller gård så behöver vi absolut inte ha någon "färdig" gård med stall! Det viktiga är bostadshuset/husen, att vi får plats och att vi inte behöver börja med att renovera. Finns det gott om stall i närheten går det utmärkt att hyra in hästen tills vidare, och kanske på sikt bygga stall hemma.
Ja det är vackert
Det är deprimerande bara.. mycket arbetslöshet, dåligt underhållna bostäder, sånt som gör en del för helheten liksom. För ett antal år sedan läste jag att man spådde att Ljusnarsbergs kommun skulle vara den första i Sverige att "dö ut" och det säger väl en del.. (Ljusnarsberg är norra Örebro län).
Vad bra, det ökar ju utbudet definitivt