Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Asfalt med endast fåtalet bilar
Mjuka grusvägar helt utan bilar
Mängder med små mysiga stigar i skogen
Gräsbackar lämpade för galopp
Klätterbackar mer lämpade för skritt
Åkrar man får rida på
Plana gräsvägar
Sand/skogsvägar
Sjö i närhet
Min häst skulle helt klart må dåligt av det. Han är född och uppvuxen på irland, att ridas i naturen är det han är van vid. Han går fram överallt och mår bäst när han får vara ute i det fria.
Svenska hästar klemas ofta bort så jäkla dant, vet inte hur många gånger jag hört, han blev rädd för hunden/stenen/bilen/etc och därför vände vi hem. Klart att det inte är kul att rida ut då!
Men i förra stallet red de ut max tio gånger per år, fina hopphästar som tävlas upp till 140cm. De flesta egna uppfödningar så de vet ju inget annat. Friska var det ändå men visst var min både i bättre kondis och mer musklad. För att inte tala om miljötränad....
15+ har vi och de är mellan 15 minuter och 2-3 timmar beroende på tempo
Jag bor söder om Varberg.
Hej!
Du kan rida massor av rundor från vårt stall, jag säger ju att vi borde rida ihop nån gång.
Jag har helt ok ridvägar, just nu lätt begränsad av att min häst helst ska gå mjukt, torrt och inte backigt.
Vi har iaf sandvägar, lite grusvägar, skogsstigar, ett par ängar man kan rida på och ett lite fler vägar lite längre bort. Jag kan också rida i ren skog och sen hitta ut på skogsstigar och efter det bättre ridvägar. Jag har träffat folt som ridit i uppåt 4 timmar på "våra" vägar, det gäller bara att hitta rätt vägar verkar det som.
Äsch, det finns hur mycket som helst om man bara letar lite :-). Näst bästa ridvägsstället jag stått på och inte en väg att gå över för att ta mig till dom.
/Lavinia