Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning behöver lite tips och råd för hur jag ska lösa hösten och vintern med ridningen! Har en 19årig ponny som jag tränar med 1 gång/vecka för...
2
Svar
23
· Visningar
2 686
Senast: bigganl
·
Hästhantering Detta är en påstående man hör och läser lite då och då, både här och på andra ställen. Först - tycker du att man kan "dela upp" hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 082
Senast: Badger
·
Ridning Hej. Jag har en ridtravare på 14 år. Va många år sedan hon gick på travet och har sen dess varit ridhäst. Tog över henne för ca 1...
Svar
4
· Visningar
1 345
Senast: fryckan
·
Hästhantering Ja varför anses man inte vara en riktig hästmenniska om man väljer att förenkla stall och häst skötseln. Varför värkar målet vara att...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
11 421
Senast: zon
·
Ridning Hur påverkar det egentligen hästen att hela tiden gå på superlerigt underlag? Jag menar inte bara i hagen, utan på uteritter också...
Svar
11
· Visningar
1 574
Senast: kryddelydd
·
Hästhantering Hallå Rider en häst som inte får ro att stå i box eller på gången en längre stund , utan börjar sparka och reser sig. Även om han har...
Svar
2
· Visningar
1 123
Senast: Hooligan
·
Hästhantering http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17731319.ab Fantastiskt att den verkat klara sig utan allvarliga skador, ännu mer...
2
Svar
21
· Visningar
4 038
Senast: Ajabaja
·
Ridning Hej Jag tänkte kanske bygga en paddock så att jag inte behöver gå till en annan för att kunna rida på en bana, men jag vet inte vilket...
Svar
2
· Visningar
768
Hästhantering Efter att ha stått i ca två år pgr av föl och skador ska nu stoet sättas igång. För ca tre veckor sedan fick hon in en sticka som ledde...
Svar
5
· Visningar
1 752
Senast: Snowball
·
Hästhantering Jag och min man vill ha två hästar till vår gård, vi vill ha dem till att rida i skogen (jag har rätt mycket erfarenhet medan min man är...
2
Svar
33
· Visningar
5 207
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Hej Jag har ett sto som är 6 år och arabiskt fullblod. man kan se hur stressad hon är i boxen går hon bara runt när hon väl stannar så...
Svar
7
· Visningar
1 555
Senast: annie_cool
·
Ridning Jag skulle vilja ha tips på hur jag får hästen att flytta sig för skänkeln. Vi rider mest (bara) ute i skogen och då brukar jag...
2
Svar
21
· Visningar
5 082
Senast: fio
·
Hästhantering Vi har tre vallacker (Islandshäst 20+, extremt ranglåg, Nordsvensk 20+ riktigt lugn, sävlig och ranglåg och ett 6-årigt russ som är en...
Svar
12
· Visningar
1 608
Senast: Grazing
·
Ridning Tjaa, vet inte hur jag skulle rubricera tråden men. Har ett nordissto som är tjock, på väg att bli överviktig. Hon går på lösdrift och...
2
Svar
24
· Visningar
3 264
Senast: Fislisa
·
Ridning Hej! Jag är här på Buke och informerar mig om det mesta, men nu har ni glömt att skriva om det här med låsningar i ryggen och...
Svar
5
· Visningar
1 855
Senast: djezima
·
Ridning Jag har varit hos vet. med lillskrutten idag och fått klartecken att börja sätta igång honom (han har fram tills nu skrittats för hand/...
Svar
0
· Visningar
741
Hästhantering Hej, har problem med ett sto jag sköter 1 gång i veckan. Hon är sur, blir lite aggressiv så fort man närmar sig henne i hagen. Har inte...
Svar
3
· Visningar
1 332
Senast: hier
·
Träning De gånger jag longerar min unghäst, så använder jag mig av standard modellen, läder, gummiring på mitten. Rätt lösa inspänningar så han...
Svar
7
· Visningar
3 060
Senast: corzette
·
Ridning Vilket är de mildaste bettet? Har hört att de är de tredelade, stämmer det?
Svar
9
· Visningar
2 597
Senast: Linnea_
·
Hästhantering Ska försöka göra "problemet" så kort som möjligt... Känns som vi behöver en lösning på detta. Jag arbetar i ett stall med mellan...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 598

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp