Svårhanterad pga stam

Sv: Svårhanterad pga stam

Härstamningen spelar en viss roll i hur en häst är "som person" men det viktigaste är en bra hantering och god ridning av hästen. Det man ger en häst får man ofta tillbaka på både gott och ont.

Ta dåliga härstamningsrykten med en nypa salt;)
 
Sv: Svårhanterad pga stam

kl

Även hingstar som är kända för att lämna "stadiga" avkommor kan få en och annan "svårhanterad" och tvärtom. Populära hingstar dessutom får ju en mängd avkommor och alla kan ju omöjligt blir likadana. Det finns ju mer än bara far-morfar i stammen att titta på också även om det är längre bak.

Själv valde jag en hingst jag alltid hört gott om och fick en sprattelfjant utan dess like. Jag har två halvsyskon undan samma mamma (ston) som är stadigheten själva men denna pojk fick alla nerverna på utsidan och energi för fem.
 
Senast ändrad:
Sv: Svårhanterad pga stam

Har aldrig någonsin hört att Robin Z hästar skulle vara svårhanterade och inte Hip Hop heller
 
Sv: Svårhanterad pga stam

Jag äger en Robin z avkomma och som unghäst var han bufflig och hade inte kontroll på sin stora kropp. Nu är han dock världens snällaste och även den som aldrig suttit till häst kan rida på han.

Har träffat flera Hiphop avkommor och alla har varit otroligt snälla även med Artist på mammas sida ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp