Skor på eller av?

Sv: Skor på eller av?

KL

Jag har tidigare aldrig dragit av skor eller en brodd (vad jag vill minnas) vid ihopsläpp men nu senast var nya hästen utan skor av olika anledningar och de befintliga har varit barfota i många år. Det visade sig vara rätt bra eftersom det blev rätt mycket sparkar, en hel del som träffade också. Det är nog första gången som jag upplevt att det blivit så mycket vevande med benen vid ihopsläpp. Det är ju mycket enklare när man släpper ihop hästar som i alla fall någon känner och vet hur det brukar vara. I mitt fall var det en nyinköpt häst som gått ensam i hage sen den börjat tränas så det var väldigt svårt att veta hur den skulle reagera. Det är ju något man kan tänka på, om man känner till hur hästen brukar reagera vid ihopsläpp eller inte.
 

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 656
Senast: jemeni
·
Hästhantering Precis som rubriken säger har jag en häst som är svår/jobbig att sko. Jag vet varför - en hovslagare har varit dum mot honom en gång -...
2
Svar
29
· Visningar
2 692
Senast: Askur2017
·
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 013
Senast: tessan.g
·
Hästhantering Hej, jag har en haflinger valack på tre år! Han har börjat explodera mer och mer de senaste ca 6 månaderna (innan var det inte alls...
Svar
8
· Visningar
1 841
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp