Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Nu vill jag ha massor av snabba tips på ridlekar för små barn som inte har ridit så länge, och gymkhanalekar för barn som har ridit lite...
Svar
7
· Visningar
5 966
Träning Jag har börjat rida igen :). Har hittat en medryttarhäst som är en bra läromästare. Nu skulle jag gärna hitta en tränare som vill komma...
Svar
5
· Visningar
920
Senast: Dumbo
·
Ridning Nytt år ny tråd. När börjar era lektioner? Mina börjar nästa vecka.
23 24 25
Svar
498
· Visningar
44 869
Ridning mitt snart 20åriga d-ponny sto blev felriden ganska tidigt i sin karriär och har sedan dess inte gått korrekt i markarbete och pressar...
Svar
8
· Visningar
1 708
Senast: Adolfine
·
Träning Jag har ett varmblod sedan ca. 4 mån tillbaka. Hästen har bara används till skog/vägridning..alltså raka spår. Han har aldrig gått på...
Svar
9
· Visningar
3 895
Senast: Piraja
·
Hästhantering Hej hej! :D Det är så att på minn ridskola finns min favoritponny! Som jag har kämpat med sen tillbaks sommaren 2012. Hon är en av dom...
Svar
1
· Visningar
1 106
Senast: Alva789
·
Ridning Hej! Jag är medryttare 3-4 ggr/vecka på en f.d. travare, riden i ca 10 år. Byggd som ett halvblod, d.v.s. bra förutsättningar. I...
2
Svar
22
· Visningar
3 202
Senast: skiesabove
·
Hästhantering Behöver verkligen hjälp!har just köpt vår första ponny. Ett newforest sto på 8år som var helt perfekt då vi provred, lugn snäll gosig...
Svar
18
· Visningar
5 860
Senast: axel
·
Hästhantering Hej hej alla häst människor där ute! Jag köpte mig en islänning för fyra veckor sen (12 år gammal). Innan jag fick hem honom så va...
Svar
11
· Visningar
2 245
Senast: Ridinglady
·
Ridning Ja, som rubriken lyder. Jag har på senare tid letat medryttare till min ena häst pga graviditet, och har haft en del som varit här och...
Svar
17
· Visningar
6 266
Senast: Squie
·
Träning Bakgrund : Rider min älskade medis- häst 3 ggr / v sen 3 år. Har i höst börjat rida för tränare 2- 3 ggr / månad. Har ej tillgång till...
Svar
9
· Visningar
1 566
Senast: nickan1
·
Träning Som rubriken helt enkelt, hur högt är det på det högsta hålet på sockerbiten när den står upp som en rektangel? :) MVH
Svar
14
· Visningar
8 460
Senast: theoldone
·
Hästhantering Hejsan :) Skulle vilja ha massa tips på nybörjar NH övningar/lekar. Har ett haflinger sto på 16 år som är helt outbildad i stort...
Svar
9
· Visningar
1 551
Senast: skuggi
·
Ridning Hoppas att tråden ligger rätt! Någon som vet var och hur trec tävlingar arrangeras? Jag har googlat lite och tycker att det verkar vara...
Svar
1
· Visningar
770
Senast: annan1
·
Ridning *Hade absolut ingen aning om vart jag skulle lägga tråden, men provar här* Rider rätt ofta en häst som har "lite mindre vanlig och...
Svar
13
· Visningar
3 603
Senast: Ponnytant
·
Hästhantering jag började NH-träna min medryttarhäst för ett par veckor sedan med hyfsat gott resultat. jag har tagit hjälp av en tränare som har...
Svar
5
· Visningar
1 291
Senast: skuggi
·
Hästhantering Jag funderar mycket eventuellt på att flytta min femåring till ett stall som ligger mycket närmare mitt hem än nuvarande stall. Den...
Svar
13
· Visningar
2 352
Senast: Mitrolle
·
Hästhantering Hej allesammans! Jag har bara lite funderingar kring NH då jag bara har testat det några gånger förut. Jag äger ingen egen häst men jag...
Svar
3
· Visningar
1 099
Senast: SaraO92
·
  • Låst
Ridning Funderar på att köpa en islandshäst och har hittat en äldre läromästare som verkar jättebra på alla sätt. Hon är 24 år och rids ca 3...
Svar
14
· Visningar
7 557
Senast: IngelaH
·
Träning Hur ska man göra när någon säger åt en att göra en framdelsvändning för vänsterskänkel? T.ex. åt vilket håll ska man ställa hästen...
Svar
4
· Visningar
1 176
Senast: Lena_B
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Selenbrist
  • Atletix