Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Har hört nu många som sagt att man ser (på stillbilder) på kotorna fram och bak hurvida hästen bär sig bra eller inte, att kotan bak är...
Svar
11
· Visningar
2 398
Senast: mackan
·
Träning Vi ska eventuellt börja rida en unghäst som är 4, fyller 5 på vintern. Har inte riktigt info om vad den kan och undrar därför vad de bör...
Svar
11
· Visningar
1 606
Senast: Murray
·
Träning Som rubriken antyder, ar det nagon som vet de engelska termerna for foljande ord: Hjälper -aids (tror jag?!) Skänkelvikning Fram- och...
Svar
15
· Visningar
12 786
Träning Jag har ett litet problem. Jag har ridit i flera år på ridskola men aldrig lyckats ramla av, jag har varit nära på att göra det några...
2
Svar
22
· Visningar
3 154
Hästhantering Har kollat på jordbruksverkets hemsida men kunde inte hitta om det fanns några regler om när man tidigast kan vänja av föl. Jag...
2
Svar
24
· Visningar
14 651
Senast: Masse
·
Ridning Jag känner mig just nu som den enda vuxna i världen som vill börja träna voltige :( Jag har ridit större delen av mitt liv men känner...
Svar
0
· Visningar
750
Senast: tjoeptjoep
·
Ridning Jag rider och tävlar en äldre häst som senaste halvåret fått för sig att den inte vill vara ridhäst mer utan står på bakbenen mest hela...
2
Svar
39
· Visningar
6 584
Senast: Snowball
·
S
Träning hejsan ...är det nån här från umeåtrakten som har skickat sin häst på inkörning ??? å i såna fall vars??!..intresserad av att höra era...
Svar
2
· Visningar
1 033
Senast: Lundqviiist
·
Hästhantering Har dagens problem. Har ett treårigt sto, som just nu går ensam i hagen. De två hästar som går i hagen bredvid har vi testat att...
Svar
18
· Visningar
1 906
Senast: axel
·
Ridning Hej! Jag har 2 stycken 6-åriga varmblodsvalacker, ena hästen är jätte snäll och trevlig att rida och ena är ett h*vete. Jag hade idag...
Svar
8
· Visningar
1 325
Senast: Dandylinn
·
Hästhantering Behöver verkligen tips på hur jag ska hjälpa dotterns häst. Vi har haft honom i över ett år och allt gick kanon tills i höstas. från...
2
Svar
20
· Visningar
3 500
Senast: allahemma
·
Hästhantering Svårhanterad häst. Har en kompis som letar hoppstammad valack. Har nu hittat en 5 åring med Hip Hop som pappa och Robin Z som morfar...
2
Svar
25
· Visningar
4 456
Senast: oanki
·
Hästhantering Tänkte klippa 5-åringen i år, då han nu rids lite mera och blir hyfsat svettig av en 1 h lätt runda i skogen. Han har också tidigare år...
Svar
17
· Visningar
3 552
Senast: Harbor
·
Hästhantering En av hästarna har svårt att stå uppbunden...utan förvarning kan den kasta sig hejdlöst bakåt...och alltid är det något som går sönder...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 389
Senast: Snowball
·
Ridning Min gamle travare har problem med galoppen i höger varv. Han har väl precis som de flesta andra hästar en bra och en " dålig" sida. Han...
Svar
5
· Visningar
2 013
Senast: LEOLIN
·
Träning Jag har ridit länge, är snart 30 och ridit av och till sen barnsben. Haft flera egna hästar men det är snart tio år sen. Sen ett par år...
Svar
11
· Visningar
2 161
Senast: stjarnfrugt
·
Träning Såg precis en gammal video på min häst där vi hoppade ganska låga hinder - då flaggar hon med svansen (öppnar upp bak) Var tvungen att...
2
Svar
27
· Visningar
5 034
Senast: dreampower
·
Ridning Ni kommer tycka att det är mitt eget fel. Att jag är dum får skylla mig själv osv. Det vet jag så snälla skriv inte det i tråden. Jag...
8 9 10
Svar
198
· Visningar
26 356
Senast: MagicaDeHex
·
Hästhantering Hej kära bukefalister!! :D Har ett problem som kommer och går med min häst. Det är ett 4årigt halvblod, NH-tränad sedan start...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 004
Senast: MattiZ
·
Hästhantering Hej, jag undrar om det kan vara så att man har märkt några beteende problem, eller inte problem bara olika beteenden vid hästar som...
Svar
8
· Visningar
1 750
Senast: SkorpSmulan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp