mörkare tider-hur löser man träningen bäst?

Sv: mörkare tider-hur löser man träningen bäst?

Hur gammal är du? kan du köpa en moped och köra själv? finns det nån annan i stallet du kan få skjuts av? går det bussar? kan du åka buss en bit och cyckla en bit och så kanske din pappa kan hämta dig?

jag är snart 17 och har moppekort men lite svårt att köra moppe + hästsläp;) har nämligen hästarna hemma då jag bor på gård och vi har inga inackorderingar heller då resten av stallet är fullt av kor!
Har ju lätt att komma till stallet och rider ju hemma annars under det ljusa halvåret utom 1 dag i veckan när jag tränar för tränare men har inget upplyst område som går att rida på nu när det är mörkt och ska jag iväg till ridhus måste jag ju ha med hästen också!;) Men har börjat vänja mig vid att rida i mörkret nu tro det eller ej och det fungerar förvånansvärt bra så kör nog på det även om pappa inte är överlycklig med tanke på att ingen ser om jag skulle trilla av eller något sånt;)
 
Sv: mörkare tider-hur löser man träningen bäst?

Skaffa en GPS-tracker så att din pappa kan se vart du är när du rider:).
 
Sv: mörkare tider-hur löser man träningen bäst?

Flörta med pappa så han sätter upp en strålkastare vid hagen ^_^, har jag gjort och idag så kom en kvicksilver lampa upp, och gick i sönder när vi satte upp den (billigtbiltemaskit!). Så en annan är beställd och ska upp sen.
Härligt att kunna rida på kvällen i hagen sen :).
 
Sv: mörkare tider-hur löser man träningen bäst?

Jag har bra arbetstider. Jag börjar inte förrän 12.30 3 dagar i veckan så jag kan rida på förmiddagarna. De två dagar som jag jobbar tidigt blir det en vilodag och en dag med longering eller tömkörning. Jag har belyst paddock också, men även utan den skulle jag ju klara mig bra. Många rider väl med pannlampa? Det finns riktigt bra lampor. Jag har en kollega som börjat cykla mountainbike i skogen på kvällarna. han har en lampa som enligt honom lyser upp som om det vore mitt på dagen. kostade 500 kr.
 

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 605
Senast: Freazer
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 361
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp