Någon som saknar en ponny?

Sv: Någon som saknar en ponny?

Men hur gör ni som inte har handtag på insidan av skörardörren, när t ex dörren blåser igen och ni är inne i släpet ?

Delvis *KL*
På IFOR Williams så måste man spärra utifrån, så dörren går inte i lås om den blåser igen. Vet inte hur det är på de nyare modellerna dock.

Rolle
IpL
 
Sv: Någon som saknar en ponny?

Den trillade kanske ut genom bakluckan? Då märker inte föraren det och hästen hamnar framför bilen bakom. Hade ponnyn trillat ut genom skötardörren så hade ju dörren nog stått och slagit och därmed borde föraren märkt detta inom några minuter. Troligen hade de inte stängt den övre luckan bak eftersom ponnyn var så "liten". Jag vet fler hästar som har klättrat ut den vägen. Fattar inte varför man ska vara så korkad att man lämnar ett stort öppet hål bak när man kör häst, det ger inget för luften, hästen blir lättare skrämd OCH hästen kan klättra ut oavsett storlek. (Sitter hästen fast så kan grimma eller grimskaft gå av/åka av m.m.) Körkort för att transportera häst borde införas...
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 109
Senast: Juli0a
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 239
Senast: MML
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 970
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp