Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

D
Träning Någons som har bra ridtips nu när vintern kommer...speciellt om man inte har tillgång till ridhus varje dag?!
2
Svar
24
· Visningar
3 422
Senast: em-pirre
·
Ridning Hej börjar bli så sjukt less på det här! Min häst är mycket speciell och testar allt som går att testa.. Hon har varit på gränsen till...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 793
Senast: Minella
·
Träning Hejsan! Jag har en ponny som tvärvänder när han blir rädd (vilket han ofta blir), han sticker inte utan gör endast en tvärvändning som...
Svar
8
· Visningar
2 000
Senast: FrDrake
·
Träning Min fantasi tryter för övningar med häst som är stel i bogen. Cavaletti, studs, skänkelvikning men vad mer då? Borde man rida mer i det...
Svar
8
· Visningar
4 087
Senast: akleja
·
Ridning Hejsan! Har en liten shettis som har storlek 8,0 på skor, vet någon var man kan få tag på små snösulor? Min hovis visste inte så kom med...
Svar
6
· Visningar
1 471
Senast: kattan1974
·
Hästhantering Hej! Jag är 13 år och har ridit på ridskola i 1 1/2 år. Som nästan alla hästintresserade vill jag ha en egen häst (men jag vet att det...
2
Svar
31
· Visningar
4 360
Senast: Minsans
·
Träning Det finns säkert en sån här tråd redan men jag är så dålig på att söka:o Men i alla fall, jag behöver lite tips från er som rider...
Svar
10
· Visningar
3 267
Ridning Jag har en nybliven 4åring som nästan alltid stegrar när vi rider ut ensamma. Ibland stegrar hon även när vi har sällskap, det började...
Svar
6
· Visningar
5 411
Senast: Kallebus
·
Träning Jag hade tänkt ställa av min -08a ett par veckor under vintern för att hon skulle få lite vila. Jag köpte henne för ett år sen och...
Svar
10
· Visningar
1 865
Senast: dreampower
·
Hästhantering Hur skulle ni agera med en åring som som föl inte haft några problem att lyfta hovar/bli verkad, etc, men som nu har börjat kicka med...
Svar
16
· Visningar
1 547
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Vår nya häst, en D-ponny, tycker verkligen att det är otäckt att åka transport. Vi har idag varit iväg för första gången tillsammans...
2
Svar
35
· Visningar
4 016
Senast: lulski
·
Ridning Hej! Alla säger att hästen ska tänka framåt, vilket såklart är rätt, men hur vet man om hästen tänker framåt? Och hur får man hästen att...
Svar
2
· Visningar
1 192
Hästhantering Ja vad tycker ni om honom och hur han är med sina hästar? Är det någon som vet mer om honom? Hur han tränar och hur hästarna har det...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
20 941
Senast: Grazing
·
Hästhantering Har spånat på detta ett tag nu å tänkte höra vad resten säger. Om man har en boxvandrare till häst är det inte bättre att den är i en...
Svar
10
· Visningar
1 446
Senast: Robina
·
Hästhantering Här om dagen började jag tänka på varför min häst aldrig rullar sig i boxen. La på lite mer spån, och nästa dag såg jag på täcket att...
Svar
19
· Visningar
4 858
Senast: axel
·
Träning Jag har en ponny som har börjat byta galopp när vi går in i vänster förvänd. Vi har länge tränat i förvänd och han har aldrig bytt...
Svar
7
· Visningar
1 159
Ridning Medishästen ska gå på hakamore ett tag och jag har inre ridit så mycket på det innan. Sista tiden har jag mest ridit ut och det har gått...
Svar
9
· Visningar
1 331
Senast: Fragile
·
Hästhantering Jag har en medryttarhäst som har problem vid lastningen. Lite bakgrund först: Det är en kallblodstravare. Han har gått löp och fick...
Svar
11
· Visningar
1 370
Träning En tanke som slog mig....jag har svårt att slappna av helt i över/under armar, axlar osv. Slappnar jag av helt så hänger ju armarna bara...
Svar
10
· Visningar
1 495
Träning Jag har lite problem gällande ledarskapet med min häst. Hästen ifråga har jag haft i drygt ett halvår och i början gick ridningen toppen...
2
Svar
30
· Visningar
3 343
Senast: Brille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård