Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Träning Har en häst som är väldigt rörlig i bogarna men har svårt att trampa under sig ordentligt och orkar inte trampa över med bakbenen i...
Svar
3
· Visningar
1 412
Ridning Hej! Var för ca en vecka sedan på min kompis ridskola och kikade på när hon red. Tycker att hon rider jättebra, så fort jag är hemma på...
Svar
7
· Visningar
1 780
Senast: IngelaH
·
Ridning Hej, nu ska jag få hem min foderponny om ett par veckor. Hon är en superfin tjej på 7 år som är superpigg på att hoppa. Jag verkligen...
Svar
12
· Visningar
1 813
Senast: blomman123
·
Hästhantering Någon med erfarenhet av att skicka iväg dom till tränare för hjälp med lastträning? Hur blev resultatet efter?
Svar
17
· Visningar
2 034
Senast: shampiz
·
Ridning Någon som varit i Bulgarien och ridit över Balkanbergen?
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Kira
·
Hästhantering Min nyblivna 4-åring (nordsvensk) har problem med att åka transport. Jag har haft honom sen i juli och innan de har han aldrig åkt...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: tuaphua
·
Ridning En galopphäst som gick sitt sista lopp september 2005, har sedan dess ridits ytterst sporadiskt och mest gått i stoooor hage... Är det...
2
Svar
23
· Visningar
2 758
Senast: fridaxi
·
Träning Hej! Jag har ett bekymmer relaterat till min längd. Man brukar ju säga att det är viktigt att man går över från ponny till stor häst...
2
Svar
24
· Visningar
6 073
Senast: Solis
·
Hästhantering Ja går det? När vi fick hem vår shettis för ganska exakt ett år sedan, hade han bara stått ett halvår (eller mer, är inte helt säker)...
Svar
12
· Visningar
2 333
Senast: Roheryn
·
Ridning Hej heJ Jag har ett litet problem med min häst... Jag har ett varmblod som är född 2001 och har både gått i travet och monté men är...
Svar
5
· Visningar
1 199
Träning Hejsan! Jag köpte en ponny för min dotter att rida för några månader sedan. Det är en mysigt d-ponnyvalack, som är känslig i munnen...
2
Svar
31
· Visningar
8 056
Senast: Billy
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 618
Senast: Lavinia
·
Träning Har 3 uttryck jag inte blir riktigt klok på. Kan någon svara vore 3 mysterier lösta:D. 1. Tappar baken / bakbenen? 2. Få hästen på...
Svar
3
· Visningar
1 290
Senast: Buck
·
Hästhantering Är det tillåtet/förbjudet att motionera häst med 4-hjuling, alltså "vid hand"? Diskussion uppstod när en ryttare gjorde så. Många blev...
2 3
Svar
49
· Visningar
10 512
Senast: lil-sis
·
Hästhantering Har två islandsvalacker som gått ihop i tre år. Båda är uppvuxna i stora flockar och kan hästspråk. Köpte i helgen ett shetlandssto...
2
Svar
24
· Visningar
4 067
Ridning Hej, jag har börjat linda benen på hästen, det är ju så fruktansvärt snyggt;) Men jag vet inte åt vilket håll man ska linda. Har hört...
Svar
11
· Visningar
1 339
Senast: Sirap
·
Hästhantering Min sällskapshäst Harry har ett förflutet som tävlingshäst inom travet och har varit med om det mesta. Han är den snällaste och...
Svar
1
· Visningar
902
Senast: Popcorn
·
Ridning Hej, har några frågor: 1. Vad är lösgörande övningar? Ska det få hösten att bli mjuk eller jag fattar inte! Vad är meningen med...
Svar
3
· Visningar
1 494
Ridning Som nyblivna sydkustbor funderar vi på bra stränder att rida på. Vi har koll på datum och riktlinjer för respektive kommun, det vi...
Svar
9
· Visningar
2 704
Senast: Fiorano
·
Träning Jag undrar hur bra träning det är o tex. travträna sin häst i skogen. Alltså du rider o istället för o ta galoppen så travar du i raskt...
Svar
17
· Visningar
2 016
Senast: Suzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp