Motivationsbrist

Sv: Motivationsbrist

Ursäkta OT:
Varför gör man så?
Undrar bara=)
Hästar är gjorda för att tugga och äta större delen av dygnet, hästar som får så små mängder grovfoder brukar ju vräka i sig när de väl får.

Varför ger man inte sämre hö eller blandar upp det med sämre hö/halm, för att låta hästen leva lite naturligt.
Vet
att de flesta hästar fortfarande lever med utfodring några gånger om dagen:(

Undrar mest varför inte vi människor gör mer för hästarnas naturliga behov.

7 kg/dygn av ett torrt hö tycker inte jag verkar vara några små mängder, inte till en haflinger iallafall... Att blanda med halmär inte heller optimalt alla gånger.
Gräs som odlas för att bli grovfoder gödslas och framställs för att få så bra värden/kg som möjligt. Det är väldigt svårt att hitta ett kvalitativt "naturhö" då detta inte är ekonomiskt försvarbart varesig för bonden eller köparen. Vi odlade och sålde ekologiskt hö, vilket vi anpassade med olika sorters växter i olika vallar efter de olika värden som vi ville ha, men det var ganska meckigt att få det bra. Det krävde dessutom att man skördade de som hösilage eftersom vi använde oss av olika örter och baljväxter.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·
Hundavel & Ras Hej! Varning för långt inlägg, jag är så himla yr på det här. Jag går i tankarna att eventuellt skaffa en till hund under nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
4 390
Senast: nilie
·
Kropp & Själ Vill börja med att säga att den som vet eller har en aning vem jag är får gärna behålla det för sig själv.:) Ska försöka skriva så...
2
Svar
31
· Visningar
4 969
Kropp & Själ Postar här på buke för att se om det finns någon med sjukdomen eller som känner till den. Jag söker men ljus och lykta för att få hjälp...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 970
Senast: lewellyn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar