AH! Täckeätande häst!

Sv: AH! Täckeätande häst!

Diskmedel! Prova att spraya på yes. Funkade till våra stallbävrar när de lekte "trash the dress". Man får dock spraya typ varje dag i början.
Hah!
Det är ju lätt att fixa! Det ska jag definitivt pröva! Tusen tack :p

Jag har liknande problem med en av mina. Började förra året och jag prövade det mesta (sprayer, leksaker, kompisar, fri tillgång till mat, stora hagar, låta han gå naken vissa timmar för att klia av sig (det kliade i pälsen på honom av någon anledning, trots tvättad med specialmedel mm), olika sorters täcken osv osv).

Det som hittills funkat bäst är hakklapp faktiskt, fästes på grimman. Kostade 70 kr eller dylikt på Hööks och hindrar honom för att dra av sig sitt täcke. Sedan har resterande flocken "hjälpt till" och dragit sönder fästena till hakklappen men jag försöker se till att hela tiden hålla efter med balsnören så att den inte ska lossna för då går han lös på täckena igen.
Värt att prova kanske? :)

Om den biter på grannen i hagen bredvid låter det som dåliga staket och dålig el . Dubbelstaket är ju en förutsättning generellt och sen fungerande el .

Haklapp kansek vore något. Sätts fast i grimman på undersidan.
Hade min häst på sig ett tag då han var yngre.:)

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när...
2
Svar
23
· Visningar
949
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 743
Katthälsa Mina små galenpannor är pigga och glada, bägge är nu kastrerade och i samband med kastreringen av den andra så tog vi bort fri tillgång...
Svar
16
· Visningar
1 284
Senast: Marvin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka