Hur myser ni med era hästar?

Sv: Hur myser ni med era hästar?

*kl

Har en kompis som har en häst som vill bli kliad hela tiden på rumpan svansen.
Stod i lösdriften och hälsade på en av de andra hästarna när jag plötsligt märkte att hon backat upp precis bakom mig :D o så vickar hon lite med rumpan

Min egna består mys mest av att va ute o gå i skogen tillsammans, brukar ta tag i han o pussa honom men han är så pigg o nyfiken att de blir inget längre mys
Kliad gillar han lite men bara ett tag sen vill han hitta på annat :) han är bara 2½ så det kommer nog bli en mysfarbror av honom

Sv: Hur myser ni med era hästar?

Myser aldrig med min häst för han avskyr det :/ känns det som. I boxen går det INTE, där vill han vara ifred med sin mat. Han lägger öronen bak och ibland hugger han mot en. I stallgången går det väl an men där kan han nafsa mot en och bara dryga haha, retfull och inte så kelig. Ska nafsa med läpparna jämt och ibland nafsa i luften mot en.

Min är likadan :( dock så biter hon så fort hon får chansen.. Känns som att hon verkligen hatar mig. I stallgången nafsar hon och kan inte stå stilla vilket resulterar i att jag blir stressad och måste göra vid så snabbt som möjligt. Fast så är det bara på dagen, alltså på kvällen när dom andra hästarna är inne kan vi stå i gången hur länge som helst och kela.

Då älskar hon när jag kliar i huvudet, pannan-mulen upp och ner. Massage med piggborste funkar även ibland :)

Liknande trådar

Hästhantering Jag lånar en lite yngre häst ibland. Hästen går på lösdrift, blir väldigt otålig då man tar in för att borsta etc trots hötuss. Snurrar...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: BoYo
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: lirco11
·
Hästvård Hej! Jag och min syster är fodervärd till en häst. Vi har haft henne i ca 3 veckor ”själva”. Min syster har ridit henne hos ägaren i...
Svar
7
· Visningar
1 941
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 353
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2