Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag har reagerat över hur folk uppskattar hur hårt deras hästar tränas på sistonde. Många som rider hästen lätt 30min - 1 timme/dag...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 729
Senast: mackan
·
Ridning Det är så att min medryttar ponny har fått en ny sadel. (tror den kanske är begagnad så inte NY ) Den är en syntet sadel av märket...
Svar
11
· Visningar
1 435
Senast: tuaphua
·
E
Ridning Min häst är under igångsättning efter att ha gått omkull och haft sönder massa muskler i somras. Vi har fått ett igångsättningsprogram...
Svar
3
· Visningar
1 289
Senast: mackan
·
Ridning Vet att ämnet vart uppe förut men...det är ju alltid aktuellt så :D Hur gör ni halvhalter? Skiljer sig era halvhalter beroende på...
8 9 10
Svar
190
· Visningar
18 468
3
Ridning Jag har innan jag flyttade till andra sidan Sverige för att studera, ridit väldigt intensivt i ett antal år och rider därför relativt...
Svar
15
· Visningar
1 790
Senast: ZorroLouise
·
Ridning Rider ett sto på 19år. Pigg och fräsch förutom oräknerligt antal överben och blessyrer. Damen är en e: Amiral ue: Hertigen. Låt er dock...
Svar
5
· Visningar
1 122
Senast: Ilini
·
Ridning Jag har precis börjat sätta igång ett fullblod, 8 år som har tränats för galopp men aldrig funkade på banan utan bara skenade och sedan...
Svar
14
· Visningar
2 449
L
  • Låst
Ridning Hejsan. Jag har hört att tömkörning är ett bra sätt att bygga muskler på sin häst. Håller ni också med om detta? sedan undrar jag vad...
Svar
2
· Visningar
944
Senast: Loppan97
·
O
Ridning Hej! Jag har ett varmblodigt sto på 15 år, fick henne för snart två år sedan. Enligt den tidigare ägaren så var hon aldrig startad på...
Svar
11
· Visningar
1 865
Senast: InaNorlin
·
A
Ridning Någon som möjligtvis har bra tips/ridövningar hur man musklar upp halsen?
Svar
2
· Visningar
917
Ridning Jag har ett halvblod född -89, blir alltså 22 nästa år. Eventuellt kommer jag tvingas ställa av henne under 2-3 månader, december till...
Svar
19
· Visningar
2 329
·
Ridning Har ett jättestörigt problem när jag rider, det är att tyglarna glider ur händerna på mig, dem blir liksom längre och längre hela tiden...
Svar
9
· Visningar
2 740
Senast: G-uldlock
·
Ridning Dum fråga kanske, men det är väl inte så bra att rida en häst (lugnt visserligen) som har tappat en av bakskorna?? Den har alltså skor...
Svar
18
· Visningar
15 983
Senast: Cizma
·
Ridning Hej! jag har nu haft min ridtravarherre i snart två år han är 11år och varit ridtravare halva sitt liv och travtävlats 5år. jag har...
Svar
8
· Visningar
1 235
Senast: timme
·
Ridning Var och kikade på hopptävlingar (ponny) idag och gjorde en iakttagelse.. När en ponny vägrat tog de allra flesta av ryttarna inte och...
2
Svar
31
· Visningar
3 362
Senast: Skogstokig
·
Ridning Nu drar ju älgjakten igång... Hur gör ni, är ni extra försiktiga när ni är ute i skogen och rider? Jag är lite nojjig, här kring mig...
2 3
Svar
55
· Visningar
8 967
·
Q
  • Låst
Ridning Kan man använda vanligt tränsbett för att formge hästen istället för stång? eller "måste " man ha stång?
10 11 12
Svar
223
· Visningar
20 185
Senast: Immer
·
Ridning Funderar på att gå en kurs i Centrerad ridning. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag kan förvänta mig. Hur fungerar det? Vad...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 983
Senast: Blomskan
·
Ridning Det är såhär att ett par riktigt kunniga tjejer provred min dam och sedan förklarade hur jag skulle rida eftersom jag är ganska ny inom...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
14 336
Senast: map
·
E
Ridning Hello:) Har en tjej som är 10 år som rider för mig på min häst 2ggr i veckan . Hon kan skritta, trava, galoppera och rygga typ ...
Svar
2
· Visningar
1 154
Senast: ZorroLouise
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?
  • Kattbilder #10