Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning min häst blir jämt arg och drar öronen bakåt i galoppen. har någon nåt tips på vad man kan göra för att hon ska tycka det är roligt?
2
Svar
25
· Visningar
5 108
Senast: Vita_N_6520
·
B
Ridning Som rubriken. Jag får böja hästen men inte rida på volter, vilket jag tolkar som att jag får träna på öppna och sluta, halter...
Svar
5
· Visningar
2 904
Senast: noble art
·
Ridning Hej. Någon här som har erfarenhet av sned häst och som skulle vilja dela med sig av tips och råd. Jag har haft min häst (nordsvensk...
Svar
8
· Visningar
1 715
Senast: Ganesco
·
Ridning Jag ska börja rida igång en häst som är helt avställd. Har gått i stora hagar iofs men inte riden eller arbetad på annat sätt på ett år...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
24 131
Senast: straaawberry
·
D
Ridning Hej! Är det taskigt mot hästen att rida med martingal? :confused:
2
Svar
24
· Visningar
5 039
Senast: Snowball
·
Ridning Jag börjar bli lite rädd för det här freestyl och vad folk igentligen gör med sina hästar. Alla som kan något om hästar vet att de inte...
2
Svar
27
· Visningar
3 793
Senast: Scandi
·
D
Ridning Hej min halvblods kille blir jätte pigg när man rider ut.. I skritten och traven går det jätte bra, men sen när jag väl ska fatta...
Svar
7
· Visningar
1 184
Ridning Hej, jag har en liten C-ponny welsh som inte är särkilt öm i munnen, hon är 4 år. Men just nu rider jag med tvådelat bett, rätt så...
Svar
5
· Visningar
1 030
Senast: Bylund
·
O
Ridning Bästa ridläraren sägs ju vara en välutbildad häst. Min dröm är att få rida en riktigt välutbildad häst samtidigt som det står en...
Svar
10
· Visningar
2 032
Senast: Oops
·
Ridning Hade ut vet att kolla tänderna på min olycka i veckan våran vet är grymt noggran, kunnig och bra på att informera på "ren svenska" vad...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 193
Senast: Whoever
·
Ridning fredagsfundering. Vad vill man uppnå? Hästen tar stöd av tygeln= vilar sitt huvud? tar balans mha stödet? hästen använder bakdelen...
Svar
10
· Visningar
3 836
Senast: em-pirre
·
Ridning Min gamla dam är rädd för lukten av vildsvin. Hon stressar upp sig, blir svettig och taktar och går och blåser. Detta händer bara i...
Svar
7
· Visningar
1 073
Senast: Seabaz
·
S
Ridning Ni som har två hästar (eller flera), hur lägger ni upp er ridning? Rider ni båda hästarna varje dag, eller en varannan dag, eller hur...
Svar
16
· Visningar
2 368
P
Ridning Har varit medryttare på en fjording i ca 6 månader, tanken var att jag skulle jobba upp kondis och muskulatur på hästen, vilket jag...
Svar
8
· Visningar
6 105
Senast: MaRomer
·
Ridning Började i våras testa på den akademiska läran lite smått och fastnade direkt. Min häst älskade detta och jag kände mig också väldigt...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 181
Senast: Hedwig02
·
Ridning Ja, jag blir inte klok på alla olika typer av träningsscheman jag gjort under årens gång! Hur jag än vänder och vrider på saker och ting...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
10 688
Senast: Santoxen
·
Ridning Har fått problem med min ena donna... För ca ett år sedan, i samband med att hon sattes igång efter sin mammaledighet, började hon få...
Svar
11
· Visningar
1 422
Senast: Nyrelski
·
J
Ridning Hej, Jag har ett problem: Jag en gammal knäskada : löparknä som alltid ger sig tillkänna efter hoppningen. samma med vristerna jätte...
Svar
6
· Visningar
1 725
Senast: Inka-90
·
Ridning Jag har ett varmblod som gått på travet i flera år och som bara blivit riden i skogen i drygt ett år. Rider lite för en NH-tränare som...
Svar
9
· Visningar
1 272
Senast: Cilla
·
Ridning Jag rider ibland när jag känner för det , men jag får ont i min höger fot när jag trycker ner hälarna i stigbyglarna men för ett par...
Svar
5
· Visningar
1 045

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar