Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det finns en nyare studie som konstaterar att enda gången vikten överflyttades mer på bakdelen på hästen var när den fick gå med huvudet mycket högt. övriga huvudpositioner ändrade inte belastningen fram.
Ja ungefär som alltid när det gäller forskning Faktiskt, eller det kan se ut så vid en ytlig betraktelse innan man satt sej in i att de tittat på helt olika saker under helt olika omständgheter
I både för hög o för låg form kan den tappa ryggen- gå av på mitten o belasta framdelen mer.Jag har läst den ena studien väldigt noggrant. Om jag inte sätter mig in i det hela så ger det inget tycker jag. Nu har jag ju inte läst den andra så därför kan jag ju inte säga någonting om den. Det är därför jag vill veta om den går att få tag på för jag vill gärna läsa den ingående. Jag fick intrycket att man tittat på samma saker under dessa två undersökningar, (hur huvudpositionen, Hög/låt form, påverkar vikten på frambenen)men det kanske inte alls stämmer? Det får jag ju reda på när (om) jag läst den andra.
Om man undersöker samma sak och kommer fram till helt olika saker tycker jag det är rätt anmärkningsvärt, men om man inte undersöker riktigt samma sak kan ju resultaten skilja mycket. (Tycker det är sällan forskningsresultat skiljer sig mycket åt när man undersökt samma sak. Det brukar peka åt samma håll.)
Hur som helst, vet du kanske vart man kan läsa/få tag på denna undersökning? Vart har den varit publicerad?
I undersökningen som jag pratar om reds hästarna bara i god form. (ihopkopplade) De hade inte gjort några undersökningar på skillnaderna mellan ihopkopplade hästar och inte, så det blir kanske en annan undersökning. (vilken skulle vara bra att kunna lyfta fram)I både för hög o för låg form kan den tappa ryggen- gå av på mitten o belasta framdelen mer.
skritt är öht väldigt bra för hästar tycker jag. De är ju strövande djur och mår bra både fysiskt och psykiskt av att skritta. Tror många ibland underskattar skrittens goda effekter.Skritt på lång tygel- fri skritt är bra för cirkulationen o även till viss del läkning av kroppen.