Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

P
Ridning Satt och funderade på detta med avramlingar ;) så jag tyckte det kunde vara intressant och få veta hur ni andra upplever att ramla av...
Svar
12
· Visningar
1 609
Senast: Ingela_S
·
W
Ridning Hej! :D Jag har en halvblodsherre som har svårt att få med sig bak-kärran i ridningen och i galoppen har han en tendens att bli kantig...
Svar
6
· Visningar
1 302
Senast: waah
·
D
Ridning Hej! Min häst stod i 3 veckor för han hade haft spänningar i ryggen så nu håller jag på att sätta igång honom, har hållit på med det...
Svar
3
· Visningar
981
Senast: Diler
·
S
Ridning Hej:) Har en liten fråga bara. När ni rider barbacka, rider ni lätt eller sitter ni ner i traven då?:)
2
Svar
20
· Visningar
2 054
Senast: Buck
·
Ridning Ni kanske sett mitt tidigare inlägg om en protesterande ridtravare. Det problemet är löst:) Nu till ett nytt dilemma. Kan börja...
Svar
2
· Visningar
968
Senast: Anyo
·
B
Ridning Ni som har unghästar kan ni svara på detta. Vi fick hem vår nya häst en 5 åring för ca 1 vecka sen. Allt har gått jättebra tills igår...
Svar
18
· Visningar
2 512
Senast: Zephira
·
E
Ridning Hejsan! Har precis börjat rida igen efter 6 månaders uppehåll :) har fått möjligheten att rida en kompis häst några dagar i veckan...
Svar
6
· Visningar
1 270
Senast: Pruffen
·
Ridning Skall nu sätta igång min 3 åring efter sommmar vila. hon har alltså gått i hage sen 3års testet . Så har ni några bra övningar ? Ganska...
Svar
6
· Visningar
1 031
·
Q
Ridning Jag vet inte om vilken tråd det här inlägget ska ligga under, ridning, avel, hästmänniska.... Titta noga. Det är inte bara...
Svar
14
· Visningar
1 803
Senast: älgen
·
  • Låst
Ridning I den här tråden lägger vi in filmer på klassiskt/akademiskt. Försök begränsa kommentarerna, och låt tråden vara just en filmtråd.
Svar
12
· Visningar
5 302
Senast: Migo
·
Ridning Misstänker att mitt ena sto har ngt knas i ryggen. Ridningen stämmer inte riktigt= extra tjurig och ibland ovillig till att gå...
Svar
4
· Visningar
924
Ridning Får man lov att göra det? För plötsligt finns det de på ALLA ridrundor här omkring. Finns kanske två stycken som inte har det...
Svar
7
· Visningar
1 835
Senast: Rosett
·
Q
Ridning Hur vet man om hästen är lång och låg på rätt sätt och inte "bara" är framtung? :confused: Jag blir så osäker på min häst. Hon länger...
22 23 24
Svar
463
· Visningar
41 772
Senast: flashlight
·
Ridning Rider en nordsvensk, en just nu ganska omusklad sådan, som blir väldigt snubblig och snäv (känns som vi ska tippa inåt) i galoppen...
Svar
2
· Visningar
1 491
Senast: Totola
·
Ridning Jag håller på och försöker vidareutbilda en ridtravare. Han är jätte fin i ridningen och samarbetsvillig. Men efter ett tag så tröttnar...
Svar
18
· Visningar
1 792
·
A
Ridning Har sett att det finns en hemsida för ridtravisar och kollat lite och sett att de håller lite klubbtävlingar ungefär och...
Svar
2
· Visningar
958
Ridning Hejsan. Jag har ett rätt kasst självförtroende och undrar om några här på forumet har några bra tips på hur jag kan bygga upp mitt...
Svar
6
· Visningar
1 181
Senast: Twihard
·
Ridning Ja va ska man säga satt å kollade lite på spansk skritt och hitta dehär. gud man kan ju lära hästar va som hälls i dag :crazy...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 056
Senast: ajdeloupe
·
Ridning Måste märka upp min paddock men är lite osäker på hur långt man har mellan bokstavsmarkeringarna. 20*40 är den.
Svar
1
· Visningar
803
Senast: mumin
·
Ridning Precis som rubriken lyder, hur länge är det för tidigt att klippa. Min valack fäller jättemycket och börjar bli lite lurvig, mitt...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: Challe99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka