Sv: Lång och låg, eller framtung?
Nä precis. Det har du helt rätt i, det som väcker uppseende är ju just det, när teorin inte längre är förankrad i ngn som helst egen personlig förmåga eller egen erfarenhet egentligen alls, oavsett hur god täckmantel man lägger ut för att dölja det, utan blir just det - endast teori. Än värre blir det när den perfekta teorin blir en pekpinne för samtliga andra - som flera som dessutom rider i verkligheten, och skrivs dem på näsan oupphörligen.
Fio - det där är nog ditt brightaste inlägg någonsin, faktiskt.
Jag vet inte riktigt vad du syftar på, men jag har inte upplevt att folk komplicerar ridningen i onödan. Ridning är ju svårt och om man inte kan det ena eller det andra i teorin blir det väldigt svårt att göra det i praktiken. Jag upplever att det är mycket vanligare nu för tiden att ryttare inte är så villiga att läsa teori, vilket jag tycker är synd. Det avspeglar sig i deras ridning. Man behover veta vad, hur och varför. Teori och praktik måste hänga ihop och gå hand i hand. (tycker jag) Båda delarna är viktiga. Jag tycker inte man kan hoppa över det ena.
Nä precis. Det har du helt rätt i, det som väcker uppseende är ju just det, när teorin inte längre är förankrad i ngn som helst egen personlig förmåga eller egen erfarenhet egentligen alls, oavsett hur god täckmantel man lägger ut för att dölja det, utan blir just det - endast teori. Än värre blir det när den perfekta teorin blir en pekpinne för samtliga andra - som flera som dessutom rider i verkligheten, och skrivs dem på näsan oupphörligen.
Fio - det där är nog ditt brightaste inlägg någonsin, faktiskt.
Jag har hittat ett nytt sätt att bli miljonär på nu... förutom det där andra som du tog patent på.. ett nytt forum som jag kommer döpa till " VI som bara rider i teorin" eller det låter nästan som en facebook-grupp
Senast ändrad: