Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

I
Ridning Hej alla kunniga hästfantaster som är villiga att hjälpa en liten nybörjare med en fråga! Jag har ridit på ridskola sen i våras, och...
Svar
5
· Visningar
1 348
Senast: ZorroLouise
·
Svar
1
· Visningar
986
Senast: Nomina
·
L
Ridning Vilken är den bästa hjälptygel i detta?? Har testat gummisnodd/halsförlängare, men funka inte alls plus att ja gillar inte riktigt...
Svar
6
· Visningar
1 012
Senast: Lillan09
·
Ridning Nu är det min tur att be er dela med er av er kunskap. Jag rider en oerhört stark och pigg valack sedan 2 veckor tillbaka. Han var under...
2
Svar
20
· Visningar
2 534
Senast: Pettsson
·
B
Ridning Sitter och tittar på VM voltige. Hur höga är egentligen hästarna? Dom är ju jättestora!
Svar
2
· Visningar
1 301
Senast: Speedway
·
W
Ridning Jag har suttit och försökt leta om det fanns någon liknande tråd men hittade inget, om det mot förmodan gör det så hänvisa mig gärna dit...
Svar
6
· Visningar
1 958
Senast: Totola
·
Ridning Jag har en häst som gärna bockar och vill bli stark, men jag har prövat olika bett men inte hittat något som passar, han blir också lätt...
Svar
11
· Visningar
1 650
Ridning En konkret tråd, där jag inte tror att det kan bli hårklyverier? ;) Finns det något som skiljer hjälpgivningen inom AR gentemot den...
13 14 15
Svar
287
· Visningar
26 722
Senast: walkyria
·
Ridning Hej mitt varmblod har vita ränder fram på skenbenen bak och på ett framben. Ser precis ut som om hon blivit blistrad. Enligt...
Svar
14
· Visningar
2 415
Senast: sanna_355
·
  • Låst
Ridning Jag vill bara börja med att säga att om inlägget ligger fel, får Admin gärna flytta på tråden. Jag hittade inte vart den skulle vara...
Svar
3
· Visningar
973
Senast: IngelaH
·
Ridning Tips och råd gällande ostadiga underskänklar? Hur har ni fått bukt med era flygande skänklar? :) Orsaker? Hur påverkar/påverkas...
Svar
12
· Visningar
3 111
Senast: Kingsland89
·
Ridning Jag har ponny, haflinger, som jag haft från och till i 1,5 år. Vi litar på varandra och kommer oftast bra överens MEN Han är så...
Svar
9
· Visningar
1 217
Senast: Ponsse
·
Ridning Vad har ni för uppfattning om "trenden" för AR? Jag menar inte hur AR utvecklats över åren (även om det är en intressant fråga i sig)...
Svar
14
· Visningar
1 758
Senast: walkyria
·
Ridning Jag har en 4 årig travare som är under inridning. Han är riden i knappt 2 månader, men allting har funkat kanon och flutit på, förutom...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 893
Senast: jay
·
F
Ridning Jag har en c-ponny som vid hoppning ibland stressar upp sig utan andlednig. Det händer väldigt ofta att han stressar här hemma men det...
Svar
4
· Visningar
982
Senast: fooxy
·
Ridning Finns en häst i stallet som jag rider lite då och då. Problemet är att hon nockar ryttarna. Även med martingal. Hon kastar huvudet uppåt...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 072
Senast: Remix
·
Ridning Är på väg att köpa en äldre häst (17 år) som tävlats i hoppning mest. Inte toktävlats, men har kanske runt 10-15 starter per år i...
Svar
16
· Visningar
2 569
Senast: angelwings
·
Ridning Hue förbereder man en häst bäst för sin första tävling och hur tycker ni man ska göra på hästens första tävlings dag? Kul om man fick...
Svar
5
· Visningar
1 207
Senast: wcsa
·
M
Ridning Jag har ett stort problem. Jag har en 12 årig haflingervalack som jag älskar över allt annat men inte klarar av. Han kastar av mig...
2
Svar
31
· Visningar
5 919
Senast: arna
·
E
Ridning Hejsan! :3 Jag har tillgång till både ridhus & padock. Men det är mycket roligare - både för mig och för hästen att rida ute. Men...
Svar
1
· Visningar
4 263

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka