Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Hur hittar med alla dessa Hubertusjakter, finns det någon sida där man kan hitta de som går i Skåne. Skulle vilja titta på en sådan...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Leoni
·
Ridning Jag ska vara med på en ar-kurs snart! Jag rider "vanlig" dressyr, det blir första ar-kursen:bump:. Kommer vi vara totalt felplacerade i...
Svar
11
· Visningar
1 612
Senast: bigganl
·
H
Ridning Hej! Jag undrar om man ska ha eller inte ha paddar under fleecelindor när man rider? Har hört både och, men jag vill veta vilket som...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 604
Ridning Nu är fallet det att min ponny som tidigare var i topptrim har tappat en stor del av lungkapaciteten då han var ute på foder förra året...
Svar
10
· Visningar
2 628
Senast: Eme_liie
·
R
Ridning Hejhej, tänkte höra om det är någon därute som har lite tips på hur man ska tänka runt en ponny som drar extremt när man rider ut...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: Memmis22
·
A
Ridning Blev lite fundersam på det här med ridhästmodell, när det gäller travarna :p Bara för att hästen kanske inte har rätt ridmodell, så...
13 14 15
Svar
296
· Visningar
53 684
Senast: idrus
·
E
Ridning Vet inte om tråden hamnade rätt nu, men annars kanske en snäll moderator kan flytta :) Jag har en D-ponny som älskar att komma iväg...
Svar
4
· Visningar
1 035
Senast: Andorra
·
Ridning Hur är det på era klubbar när det gäller att anmäla sig till olika träningar, specificeras det vilka förkrav som gäller för resp...
Svar
10
· Visningar
1 247
Senast: Asa_S
·
  • Låst
Ridning Vad är att föredra, att rida hästen kraftigt över handen eller låta den gå låg i nacken med nosen en bit bakom lod? Pållen min har...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
31 513
Senast: Immer
·
Ridning Finnes det et sted i Sverige man kan lære seg det? Det er vel ikke tillatt å nevne noen her, men vet du om det er noe poeng å lete...
Svar
9
· Visningar
1 171
Senast: Rosett
·
M
Ridning eller något liknande... Har haft honom i ca två år och ridningen har under den här tiden gått framåt på ett positivt sätt. Han har satt...
Svar
17
· Visningar
2 770
Senast: REIN
·
M
Ridning Läste den tråden om olyckor och det var en som skrev att hon hade suttit kvar på en skenande häst tills dom gick omkull och hon skadade...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 825
Senast: Lager
·
S
Ridning Jag har ett varblodsto som blivit travtränad men aldrig startat, rider henne och försöker träna på att få till en bra golopp fattning...
2
Svar
30
· Visningar
3 779
Senast: elineek_89
·
C
Ridning Jag bor i Stockholm, är 21 år, har ridit på en ridskola som jag trivs på i över 10 år, min ridinstruktör är utbildad dressyrtränare...
2
Svar
27
· Visningar
3 881
Senast: roockmadde
·
B
Ridning Hej, jag behöver tips. Jag håller på och rider in mitt arabiska fullblod. Jag har suttit in honom och skrittat på honom men jag känner...
Svar
5
· Visningar
1 941
Senast: Lillan09
·
Ridning Behöver tips och råd vad det kan vara för fel på min häst. Eller mig? Det är en 12-årig irish cob som jag köpte i augusti förra året...
Svar
16
· Visningar
3 995
Senast: IrishDraft
·
Ridning Har sökt genom en massa trådar, samt försökt kolla på youtube. Min ridtränare säger att jag ska luta mej ordentligt bakåt när jag rider...
2
Svar
24
· Visningar
3 592
Senast: IrishDraft
·
C
Ridning Vilka böcker bör man läsa och i vilken ordning? Fick mig en tanke när jag började packa mina Hästböcker att jag ju aldrig läst dom...
Svar
12
· Visningar
1 853
Senast: Oliven
·
  • Låst
Ridning Lite sadelfunderingar här.. :bump: Letar sadel och har gjort det i 5 månader, rider med en bomlös just nu men letar konstant efter ny...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: IngelaH
·
Ridning Känner mig lite trög faktiskt men för mig är det ett nytt begrepp, trots att jag hållt på med hästar från och till rätt länge. Kanske...
Svar
3
· Visningar
2 029
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V