Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

F
Ridning Är russ viktbärande? Generellt sätt då såklart, det är ju lite upp till varje individ men som ras? tack på förhand :)
Svar
4
· Visningar
1 201
Senast: Taefill
·
Ridning (Mod: Jag vet att jag postat denna i western tidigare, men postar om pga. dålig respons) Olyckan är dukig på att råka ut för just...
Svar
2
· Visningar
893
A
Ridning hade hovslagaren här i förrgår o han kollade igenom min ettårings ben o kommenterade dem som "ngt korta skenor men långa kotor" vi...
Svar
3
· Visningar
1 949
Senast: anni0001
·
J
Ridning Hej! Jag är fodervärd åt en travare som gått på banan.... Nu är han pesionerad och rids istälelt. Han är riden länge men problemet är...
2
Svar
21
· Visningar
3 401
Senast: Bowman
·
Ridning Jag brukar rida i grimma med min kuse o han lyder jätte bra. Igår provade jag en sidepull som jag hade fått. Det gick inte alls lika bra...
Svar
19
· Visningar
4 236
Senast: qrumelur
·
Ridning Jag läst i någon tidning att det var bra om man hade som en topp-10 lista på ridövningar som man gillar och då kan återkomma till men...
Svar
11
· Visningar
5 041
Senast: lovehorses
·
E
Ridning Jag har provridit en häst (tävlas i distans) ett par gånger, och står i valet och kvalet om jag ska börja rida honom eller ej. Andra...
Svar
9
· Visningar
1 651
Senast: ElinJohanna
·
  • Låst
Ridning I den här tråden lägger vi in bilder på klassiskt/akademiskt. Försök begränsa kommentarerna, och låt tråden vara just en bildtråd.
11 12 13
Svar
245
· Visningar
62 825
Senast: _moa_
·
Ridning Min lilla surmärr har lagt till sig med den extremt irriterande ovanan att bli extremt het på hemvägen när vi rider ut, vilket varken är...
2
Svar
23
· Visningar
5 100
Senast: Guldaskig
·
O
Ridning Hejsan ville bara veta hur ni lärt era hästar att göra ett galoppombyte? har ni bara haft en hjälpbom eller upphöjdbom? eller har ni...
Svar
3
· Visningar
1 235
E
Ridning Hej alla nu gör jag ännu en ny tråd ;) Jag har tänkt, tänkte som fan igår. Nu när snön kommer. Och jag har inte till gång till ridhus...
Svar
9
· Visningar
2 888
Senast: Roucle
·
Y
Ridning Upptäckte häromdagen att sadeln har ruggat pälsen på ena sidan av ryggen på hästen. Hästen har har haft denna sadel i fem månader och...
Svar
5
· Visningar
2 193
Ridning Kan någon tänka sig att översätta för mig? FILM
Svar
3
· Visningar
971
Senast: Praeterea
·
A
Ridning Hej! Jag vill stärka min hästs ryggmuskler ännu mer, så har ni några bra övningar att dela med er av? :idea:
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Brun
·
P
Ridning Om en häst har stått ute i regn utan täcke, kan man slänga på sadel och rida som vanligt efter att man har torkat hjälpligt med handduk...
Svar
18
· Visningar
2 843
Senast: Forssberg83
·
P
Ridning Jag har ridit ett 20 år gammalt fjordingsto i drygt ett halvår nu. Hon har fått upp konditionen under sommaren och orkat mer och mer...
Svar
4
· Visningar
1 573
Senast: Forssberg83
·
E
Ridning Hej :) Min lilla pålle har blivit så duktig när man rider ut själv! (förr ville hon aldrig lämna stallplanen utan att en annan häst...
Svar
8
· Visningar
1 195
Senast: EricaModin
·
Ridning Jag har haft uppehåll länge och vill komma igång med ridningen igen och är då främst intresserad av AR. Kruxet är ju att jag ännu inte...
Svar
10
· Visningar
1 421
I
Ridning hej! har en häst som lyfter högre med ena frambenet än med det andra.. är det då det ena bakbenet som är svagt då? i och med att skjutet...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: SofaijaHhh
·
A
Ridning Hejsan Jag har varit och provridit en häst och så har jag varit med när hon blir löshoppad en gång. Ägaren är mest intresserad av...
Svar
8
· Visningar
1 837
Senast: Axelsson91
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka