Träning

Om ridning generellt samt om att ha ridning som fritidsintresse. Hanteringsträning, inridning och grundutbildning. Olika grenars ridning diskuteras under respektive gren. Huvudmoderator: Hedinn

Filtrera med prefix:

Ridning Jag blir snart tokig på kapson skrället! Fick en kapson av sambon i födelsedagspresent den var inte jättebillig tror den kostade runt...
Svar
8
· Visningar
1 647
Senast: piggy
·
Ridning Jag ramlade av mitt sto för ca 3-4 veckor sedan. Hon hade stått inne under natten med en unghäst & när hon kom ut var det väldigt...
2
Svar
23
· Visningar
2 703
Senast: MaRomer
·
G
Ridning Jag har alltid haft ett problem när det gäller ridning. Jag är rädd för att rida själv. Med själv menar jag att vara helt ensam. Jag har...
Svar
13
· Visningar
1 597
Senast: Heulwen
·
L
Ridning Man kan säga att jag tappade intresset där ett tag, då det börja snöa..men som tur hade jag min mamma som hjälpte att rida mina två D...
Svar
4
· Visningar
1 177
Senast: Liiilly
·
Ridning Hej! När jag red en islandshäst som hade lite svårt att tölta rent och bytte konstant från tölt till tölt med trav infuenser - fast...
Svar
6
· Visningar
1 345
Senast: foxyfire
·
F
Ridning Hur lär man det steg för steg i början? Om vi säger att hästen är inriden. hur får man fram den fina lugna galoppen så man kan galoppera...
Svar
18
· Visningar
4 649
Senast: MalinM
·
M
Ridning Jag undrar hur mycket man kan hoppa med en 4-åring, eller om man en ska hoppa en sådan ung? Det var en som sa till mig att man inte...
Svar
2
· Visningar
1 065
Senast: evelinaeda
·
Ridning Igår var en 12-årig tjej ute och provred min häst för att ev. bli medryttare. Hon kändes väldigt seriös och mogen för sin ålder och red...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 568
Senast: Sammet
·
E
Ridning Har fått lite bekymmer... Vägarna här hemma är fulla med is och allt är fruset och hårt, så vi kan inte göra annat än att skritta. Åkte...
Svar
4
· Visningar
1 163
Senast: mackan
·
Ridning Hejsan alla Bukare!:idea: Jag har en del funderingar som jag hoppas ni kan hjälpa mig med. Jag har ett 18-årigt halvblodssto, som...
Svar
7
· Visningar
2 270
Senast: Nougat
·
Ridning Ni som rider enligt något av alla de uttänkta systemen som figurerar under detta forumnamn; klassisk dressyr/AR/centreret eller...
2
Svar
38
· Visningar
4 499
Senast: Ponnytant
·
Ridning Tycker ni att det är OK att rida utan utrustning (dvs barbacka utan träns med eller utan halsring) i ridhus tillsammans med andra? Jag...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
7 737
Ridning Stod o o kollade på en hopplektion häromveckan. Är lite rostig på det o fick lite myror när ridläraren ropade åt en elev som närmade sig...
Svar
14
· Visningar
2 649
Senast: Kaki
·
Ridning Hej, nu kommer ett gäng dumma frågor från en vanlig dressyr ryttare med ett kallblod som är tränad i vanlig dressyr. Jag har en annons...
Svar
5
· Visningar
1 753
A
Ridning Jag har ett jätteambitiöst sto som jag köpte förra våren. Det är min första häst och hon är grym på alla sätt och vis. Härliga...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 671
Senast: Anikin
·
Ridning Nu har vi hittat hem: tömkörning! Att inte den poletten trillat ner tidigare. Min häst tycker att det är svintrist att bli...
Svar
1
· Visningar
938
Senast: Speedway
·
Ridning Jag sitter och skriver på engelska och skulle (snabbt!) behöv ha hjälp med översättningar på följande uttryck: Handhäst (Och hur...
Svar
14
· Visningar
7 856
Ridning Dethär är nått som tynger mig enormt och har gjort extremt mycket senaste tiden.. läser mkt bloggar osv där det ofta står hur elak man...
Svar
16
· Visningar
2 273
Senast: timme
·
Ridning I snart 5 år har jag haft min underbara ridtravare, Kadde. Jag hade precis fyllt 16 år och Kadde kom från travet och var då 5½ år...
Svar
7
· Visningar
1 468
Senast: Varmblod90
·
Ridning Jobbar hos en travtränare som har 2 hästar som skrittas under sadel minst en gång i veckan. En av hästarna är hur snäll som helst att...
Svar
8
· Visningar
1 554
Senast: IrishDraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka